Ennek keretében új, az európai foglalkoztatási stratégiába illeszkedő kirendeltségi modellt próbálnak ki, egyelőre kísérleti jelleggel. Ehhez először is korszerűsítik a munkaügyi kirendeltségek infrastruktúráját, majd ennek a munkafázisnak a kiértékelése után az ott dolgozók képzésére kerítenek sort. Végső soron az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások színvonalán, az ügyfelek - munkaadók, munkát keresők - informáltságán, összességében az ÁFSZ hatékonyságán kívánnak javítani. Végső cél a foglalkoztatottak számának növelése.
A modernizáció jegyében megújul a szolgáltatásokat támogató és az ügyfelek tájékoztatását segítő informatikai rendszer; megteremtik a közös európai munkaközvetítő rendszerhez (Eures) való csatlakozás feltételeit; megkezdik a felkészülést az Európai Szociális Alapból jövő támogatások fogadására; új szervezési, vezetési és értékelési rendszert alakítanak ki; átképzik a már meglévő személyi állományt. Ügyfélbarát irodai környezetet alakítanak ki, és egyénre szabott szolgáltatásokkal látják el mind a munkaadókat, mind a munkavállalókat.
A naprakész informatikai rendszerrel a munkaerőpiac pontosabb monitorozását is szeretnék elérni. Ennek jó hasznát vennék például a munkaerőpiac regionális különbségeinek csökkentésekor és a területfejlesztési projektek kialakításakor is. A 2002 és 2004 között megvalósuló projektre PHARE-forrásból, illetve a munkaerő-piaci alapból 1,225 milliárd forintot különítettek el, de a munkaerő-piaci alap irányító testületének egy tavalyi határozata alapján további 89,5 milliót szánnak az ÁFSZ modernizációjára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.