Április végéig kellett volna befejezni a gyógyászati segédeszközökkel kapcsolatos ártárgyalásokat, ám csupán az előkészületek zajlanak az Országos Egészségbiztosítási Pénztárnál (OEP) - mondta lapunknak Kiss József főigazgató-helyettes. Becslése szerint az idei, közel 32 milliárd forintos segédeszközkassza vélhetően nem teszi lehetővé a 7600 terméket tartalmazó tb-lista bővülését. Pedig a biztosító is érdekelt a minőségi termékek támogatásában: azok alkalmazásával, a rehabilitációval az érintettek jelentős hányada a táppénzes állomány vagy a rokkantnyugdíj helyett járulékot fizető dolgozóvá válhat.
Az orvostechnikai eszközöket gyártók szövetségének elnöke úgy látja: az OEP-nek fel kellene mérnie a segédeszközök iránti igényt, az orvosi szakmát bevonva dönteni azok ártámogatásáról. Ez lehet az alapja a szűkös tb-kassza emelésének. Jóbai Zsolt szerint a jelenlegi összeg duplájára lenne szükség, hogy az érintettek a korszerű eszközökhöz tb-támogatással jussanak hozzá. Azt senki sem gondolhatja komolyan, hogy a cégek a legjobb minőségű, költséges termékeiket áron alul értékesítsék - mondta.
Kiss József ezzel kapcsolatban kijelentette, hogy a biztosító pénzalapja a gazdasági növekedés függvénye, ám azt elismerte: az uniós csatlakozással vélhetően nő majd ezen termékek ára, mivel többségében importtermékekkel elégíthetők csak ki a segédeszközigények. A főigazgató-helyettes azonban úgy látja: amíg a gyártókat és termékeiket az EU és a magyar hatóságok minősítik, ez elmarad a kereskedőknél. Mivel egészségügyi eszközök forgalmazásáról van szó, sürgősen ki kell dolgozni a kereskedelem szakmai feltételrendszerét.
Jóbai megjegyzésével, hogy az ártárgyalás mellett az új termékek piacra kerülése érdekében át kell alakítani a tb-támogatási rendszert, a főigazgató-helyettes egyetértett. Kiss József kijelentette: azokban az országokban, ahol a tb utólag fizet, vagy a betegek térítési díja magas, a biztosított alaposan megnézi, milyen segédeszközt vásárol meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.