A 35 órás munkahétnek a keleti országrészben való bevezetéséért folytatott sztrájkok ügyében két nagyvállalat, a BMW és az Opel immár nem tartja kizártnak, hogy jövőbeni fejlesztéseik célkörzeteinek kijelölése során volt NDK-s tartományok ellenében döntsenek - írja a Financial Times Deutschland. Az Opel Eisenach mellett Lengyelországban is üzemeltet gyárat, amelyet akár a türingiai telephely rovására is fejleszteni tud. A munkabeszüntetések miatt akadozó ellátás termeléscsökkentésre kényszeríti a BMW-t, amely a Lipcse környékén tapasztalható, 20 százalék körüli munkanélküliséget tudná enyhíteni egy összesen ötezer fő foglalkoztatására alkalmas komplexum kiépítésével. A sztrájk elérte a DaimlerChrysler és a Volkswagen keleti üzemeit, illetve beszállítóit is.
A szász kormány gazdasági minisztere, Andreas Winkler szerint a szakszervezetek súlyos károkat okoztak, a tartomány munkaadói szervezetének vezetője pedig a Netzeitung szerint egyértelmű veszélynek mondta, hogy az oda tervezett beruházásokat Kelet-Európában hajtják végre. A gép- és fémipari munkaadókat tömörítő Gesamtmetall cinizmussal vádolta meg a sztrájkok szervezőit, akik először megbénították az autóipari beszállító cégeket, utána pedig azt kérték számon, hogy azok miért nem halmoztak fel jelentősebb készleteket. Egy német bíróság eközben törvénytelennek minősítette egyes üzemekben az IG Metall-aktivisták által létrehozott blokádot.
Gerhard Schröder kancellár a súlyosbodó gazdasági helyzetre való tekintettel a konfliktus befejezésére szólította fel a feleket. A gazdaságot a kancellár azzal kívánja élénkíteni, hogy egy évvel, 2004-re előre hozatná Hans Eichel pénzügyminiszterrel az adóreformok 18 milliárd eurós bevételkiesést okozó harmadik fázisát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.