Az önkormányzat vállalta, hogy az ötéves előtakarékossággal összegyűjtött városfejlesztési célú betéti pénzt hasonló nagyságrendű összeggel egészíti ki - mondta Juhász János városüzemeltetésért felelős alpolgármester a Világgazdaságnak. A lakás-takarékpénztári megtakarítások után a lakosság 30 százalék állami támogatást vehet igénybe, s a felvett hitel 3 százalék kamattámogatásban részesül. A városfejlesztés generálása, a csatornahálózat teljes körű kiépítése, az utak és járdák korszerűsítése az önkormányzatnak és a lakosságnak egyaránt érdeke.
Az önkormányzat a javaslattal rövid időn belül megkeresi a lakosságot. Először azokon a városrészeken, ahol a csatornafejlesztések felgyorsítása szükséges, illetve ahol a közutak és járdák felújítását tervezik. A városfejlesztési források ilyen módon történő kumulálása évek óta húzódó közmű- és útfejlesztésekre nyújt lehetőséget. Az érvényes jogszabályok szerint lakás-takarékpénztári finanszírozás esetén is igénybe vehető a közműfejlesztési hozzájárulás, ugyanakkor a lakosság könnyebben, rövidebb futamidő mellett és olcsóbban tudja előteremteni a reá eső közműfejlesztési költség fedezetét.
A város csatornázottsága meghaladja a hatvan százalékot. A csatornahálózat teljes körű kiépítése több mint kétmilliárd forintba kerül. Az első, egymilliárdos ütemre a város már benyújtotta céltámogatási pályázatát. A program keretében Máriafalva és Újvári csatornahálózata épülne ki, illetve átépítenének egy nagy szennyvízátemelő rendszert a Temesvári úton. Az átemelő bővítésére azért van szükség, mert a Paradicsomi lakótelepen új lakópark épül, s a jelenlegi kapacitás az új lakóterület ellátására már nem elegendő. A lakótelep melletti többhektáros területet egy hazai építőipari és befektetőtársaság vásárolta meg, a cég több száz két-három szintes és földszintes lakás építését tervezi három éven belül. Az óvári szórványterületek és Gyulavári csatornázásával Gyula teljes csatornahálózata kiépülne. Az ehhez szükséges további egymilliárd forint fejlesztési forrást újabb pályázati pénzek és a lakossággal közös önerő vállalása mellett tervezik megoldani, legkésőbb 2005-2006-ig.
A város a csatornahálózat kiépítésével együtt út- és járdaépítési programot is szeretne megvalósítani. A párhuzamos beruházás előnye, hogy az utak és járdák építése olcsóbb lenne és szakszerűbb. Az előzetes tervek szerint az útfejlesztési program 600 millió forintba kerülne. A víziközmű-beruházással nem érintett új út- és járdaépítésekre egy más finanszírozási tervet dolgoz ki a város. A lakáspénztári előtakarékossági kedvezményeket ugyan ilyen típusú közműépítkezés esetén is igénybe lehet venni, ám a kedvező kamatozású, államilag támogatott közműfejlesztési hitelt nem. Az alpolgármester szerint célszerű lenne a kedvezményt erre a területre is kiterjeszteni, hiszen szinte valamenynyi magyarországi településen súlyos gondot jelent a járdák és az úthálózat rossz állapota.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.