BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tiltakozó fuvarozók

Az 5-ös főút karbantartása, felújítása és a 7,5 tonna össztömeg feletti járművek M5-ös autópályára kényszerítése miatt a miniszterelnökhöz fordultak a közúti közlekedési szolgáltatók szakmai érdekképviseletei - derül ki lapunkhoz eljuttatott közleményükből. A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz), a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (KKVSZ), a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NIT-Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) kéri, hogy írásba foglalt javaslataikkal kapcsolatban a kormány 2003. június 23-ig a tegyen érdemi intézkedést.

Hangsúlyozzák, hogy a koncessziós autópálya díjszintje elviselhetetlenül magas. Az M1-es, M3-as és M7-es autópályákon a kategóriákba sorolást, a matricák érvényességét és a díjak mértékét magába foglaló rendszert elfogadhatónak tartják, az M5-ösön viszont a díj elviselhetetlen és "európai összehasonlításban is tisztességtelen nagyságrendű". A haszongépjárművek esetében a kilométerenkénti díj magasabb, mint a fuvarpiacon ekkora távolságon érvényesíthető tarifa.

A fuvarozók szerint, miután autópályára kényszerítésük napirendre került, nem halogatható tovább a díjfizetés rendszerének átalakítása. A magyar államnak el kell érnie, hogy a rossz megfontolások alapján született koncessziós szerződés megszűnjön vagy módosuljon, s ezáltal a közúti közlekedési szolgáltatók is használhassák az autópályát - fogalmaznak az érdekképviseletek. Úgy látják, a probléma megoldásának egyik lehetséges módja, ha a matricás díjfizetési rendszert az M5-ös autópályára is kiterjesztik. A végleges megoldásig nem fizető terelő útvonal kijelölését tartják szükségesnek. (MK)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.