Fokozott egyetemi autonómiát, a hallgatóknak az oktatóintézmény általi kiválasztására és tandíj szedésére való jogot követel a német rektori konferencia és a munkaadói szövetség. A két oldal képviselői egy szakmai fórumon kiálltak a felsőoktatás hatékonyabbá tétele mellett, ami a gazdaság versenyképességének fokozásához is alapul szolgálhatna.
A szakemberek elsődleges feladatként jelölték meg a képzési idő lerövidítését és a lemorzsolódási arány csökkentését. Sürgették annak a gyakorlatnak a megszüntetését, hogy a hallgatói helyeket központilag osszák el. Bírálták a résztvevők emellett a szociáldemokrata kormány azon döntését, amellyel megtiltotta, hogy az első diploma megszerzéséhez a hallgatóktól tandíjat szedjenek. Az előadók ugyanakkor olyan rendezést követeltek, amelyben nem a szülők pénztárcájától válna függővé, hogy egy fiatal tanulhat-e - írja a Handelsblatt.
A felügyeletet gyakorló tartományi és helyi kormányzatoknak az oktatási bürokrácia súlya alól kellene szabaddá tenniük az egyetemeket és a főiskolákat, hogy azok könnyebben profilírozhassák magukat, és növelhessék versenyképességüket az oktatási szolgáltatások piacán. Ehhez az intézményeknek lehetőséget kell kapniuk szakmai menedzsmentjük szabad megválasztására, az egyetemi tanácsokat pedig olyan jogosultságokhoz kellene juttatni, mint amilyeneket a vállalati felügyelőbizottságok élveznek. A finanszírozás átalakítása tekintetében a tanácskozás résztvevői felhívták a figyelmet a Hamburgban alkalmazott gyakorlatra, ahol a fejkvótát nem a hallgatói, hanem a vizsgázó és végzős létszám alapján szabják meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.