Az idei évre tervezett marketingakciókat nem kellett megkurtítani, a legfontosabb reklámkampányok nem maradnak el, s a legjelentősebb küldő piacok költségvetését sem kellett megrövidíteni - összegezte a Magyar Turizmus (MT) Rt. igazgatóságának tegnapi döntését Somogyi Zoltán elnök. Mint ismeretes, a kormány takarékossági intézkedése érintette a társaságot is, melynek ez évre tervezett költségvetését 580 millió forinttal volt szükséges csökkenteni.
Az MT Rt. vezetésének javaslatát jóváhagyva a vásárokra és kiállításokra tervezett összeget 170 millió forinttal lehetett mérsékelni, hiszen részben a nagy tételű vásárlások miatt kedvezőbb árakat ért el az rt., másrészt egyes, az év második felére eső kifizetéseket áttesznek a következő év elejére. A rendkívüli helyzetek orvoslására szolgáló intervenciós alapból 110 millió forintot lehet megspórolni, hiszen jelenleg nem, és az év hátralévő hónapjaiban sem várható olyan rendkívüli helyzet, amely azonnali beavatkozást tenne szükségessé - véli az igazgatóság elnöke. A hirdetések, filmek és ajándékozás finanszírozására tervezett összeget 90, a kutatási keretet 30, míg a kiadványokra szánt kasszát 50 millió forinttal kurtították meg.
A két utóbbi tétel csökkentése nem azt jelenti, hogy a tervezett kutatások elmaradnak és a kiadványok nem készülnek el, hanem ezek néhány hónapos csúszással átkerülnek a jövő év első hónapjainak feladatai közé. A külképviseletek többségének költségvetése nem változik, ám a jelenleg gyérebb forgalmú amerikai, a távol-keleti és a közel-keleti piacokon lévő New York-i, tel-avivi és tokiói képviseletektől vonnak el összesen 30 millió forintot. Az MT Rt. saját bevételei várhatóan mintegy 100 millióval haladják meg a tervezettet, így ez is megkönnyítette a takarékossági döntést.
Az igazgatóság úgy látja, a mostani takarékosság ellenére is tartani lehet az év elején tervezett forgalomnövekedést mind a külföldi, mind pedig a belföldi vendégek esetében. A tervek szerint külföldről két-, míg belföldről hatszázalékos élénkülést vár az MT Rt. az év végéig. (LI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.