Folynak a tárgyalások Brüsszellel az M0-s autópálya továbbépítéséhez szükséges uniós támogatásokról - közölte Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter, aki pénteken újságírók előtt ismertette a kormány sztrádafejlesztési terveit. Jövőre megkezdődhet a keleti szakasz építése, ez az M5-öst köti össze az M3-as pályával - idézte az MTI a minisztert. Egyelőre azonban a körgyűrű építésének gyorsítását lassítják "a megvalósítás technikai nehézségei, az érdekegyeztetés időigényessége, a környezet- és természetvédelmi szempontok előírásokhoz igazodó végrehajtása" - olvasható a tárca tájékoztató anyagában.
A gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztési program keretében 2006-ig összesen 420 kilométer új gyorsforgalmi utat kívánnak forgalomba helyezni. További 425 kilométeren pedig megkezdődik a kivitelezés, ezenkívül mintegy 800 kilométernyi autópálya előkészítése indul el.
Jelenleg az M3-as és az M30-as autópályán, az M7-esen és az M70-es autóúton folynak építési munkák. A miskolci bevezető szakaszon még az idén elkészül 8 kilométernyi új pálya. A jövő év végére várhatóan átadják a jelenleg építés alatt álló további szakaszokat (Becsehely, Letenye, Letenye-Tornyiszentmiklós, Emőd-
Miskolc, valamint Polgár-Görbeháza között), összesen 57 kilométeren. 2004 végéig elindulhat az M5-ös építése Szegedig, valamint az M6-os kialakítása Budapest és Dunaújváros között.
Lapunk információi szerint a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. várhatóan a héten köti meg a szerződéseket az M6-os, valamint az M56-os autópálya négy szakaszának előkészítő munkáira. Az öszszesen 7,7 milliárd forintot meghaladó munkálatokat tárgyalásos közbeszerzési eljárások eredményeként végezhetik a nyertesek. Ezek szerint a pálya Szekszárd-
Bóly közötti szakasza engedélyezési és kivitelezési tervét az Unitef '83 Rt. készíti 2,170 milliárd forintért (+ áfa). Az M56-os autópálya Bóly-országhatár közötti szakasza engedélyezési és kivitelezési tervére az Uvaterv Rt. kapja a megbízást. Ennek értéke 610 millió forint (+ áfa). Az M6-os Dunaújváros-Szekszárd szakasza engedélyezési és kivitelezési tervének elkészítésére indított közbeszerzést a Főmterv Rt. nyerte, 2,538 milliárd forint (+ áfa) ajánlatával. Az M6-os autópálya pécsi bekötési szakasza engedélyezési és kivitelezési tervét pedig a Roden Kft. készíti 2,29 milliárd forintért (+ áfa).
A legdrágább hazai sztrádával kapcsolatban a miniszter elmondta, hogy folynak a tárgyalások az AKA Rt.-vel az egységes matricarendszer kiterjesztéséről az M5-ösre. A felmerült nyolc vitapont közül háromban sikerült már megegyezni - jelezte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.