Az EU-csatlakozás jövő májusi időpontjától Magyarországon is megkezdi működését az egységes uniós belső piac működését zavaró akadályok elhárításában segédkező Solvit-központ. Az unión belül is új kezdeményzésről van szó; az első központok - az Európai Bizottság nem kötelező jellegű ajánlására - egy évvel ezelőtt alakultak. Az intézmény keretében az unió polgárainak és cégeinek lehetőségük van rá, hogy panasszal éljenek olyan esetekben, ahol a tagállamok közigazgatásai közötti együttműködéssel orvosolható lehet egy probléma, és a bírósági utat túlságosan költségesnek vagy időigényesnak tartják - mondta egy tegnapi sajtóbeszélgetésen Iván Gábor, a Külügyminisztérium főcsoportfőnöke.
A magyarországi Solvit-központ feladatát egy tárcaközi megállapodás értelmében a Külügyminisztérium integrációs és külgazdasági államtitkársága tölti majd be. Ezenkívül azonban még kapcsolattartó intézményeket is ki kell majd jelölni, ami a jövő év elején történhet meg. A magyarországi központot hazai illetékességű személyek vagy cégek kereshetik majd fel azokkal a sérelmeikkel, amelyek valamely más tagországban érték őket. A központ ekkor felveszi a kapcsolatot az érintett tagállam Solvit-központjával, amelynek egy hete van véleményt mondani az ügyről. Amennyiben jogsértést talál, tíz hét alatt kell eljárnia az illetékes hatóságnál, amelynek a központ határozatát kötelező tiszteletben tartania.
Az uniós Solvit-központok elé került eddigi több mint 130 ügy közel 85 százaléka kedvezően zárult. A magyar központban 2-3, a kapcsolattartó intézményekben pedig 1-1 fő dolgozik majd. A ügyintézés az interneten keresztül történik, így a rendszerbe való bekapcsolódás nem ró új költségeket az intézményekre. A panaszosok szintén az interneten keresztül, jelszó segítségével követhetik nyomon ügyük alakulását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.