BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Alagutakon át Budapestre?



Rakpartszélesítés, zónarendszer: bár - első ránézésre - igen eltérő intézkedések, mégis egy a céljuk, Budapest dugómentesítése. Az előbbi már elérhető közelségben, az utóbbi inkább a távlati tervek között szerepelhet.

A budai rakpart kétszer két sávossá alakítása ugyan már előkészületben van, még mindig többen vitatják létjogosultságát a várható forgalomnövekedés, illetve a légszennyezettség kritikussá válása miatt. Ugyanakkor Németh László, a fővárosi önkormányzat osztályvezetője és Pintér László közlekedési szakértő is ettől várja majd a bel-budai utcák felszabadulását. Molnár László, a Fővárosi Mérnöki Tervező Rt. (Főmterv) elnök-igazgatója szerint azonban idővel Budapest sem kerülheti el, hogy hegyes-dombos részein alagúttal könnyítsen a közlekedők helyzetén. A rakpart megfontolt szélesítésével azonban egy forgalomkorlátozási csomagnak kell párosulnia, ami az autósokat a rakpartra tereli addig, ameddig nem adódik lehetőség a forgalom alagútban vezetésére.

A belvárosi utcák védelmét célozná egy - a londonihoz hasonló - zónarendszer bevezetése is, amely gyakorlatilag azt jelenti, hogy ha valaki be akar hajtani a belvárosba, az fizessen érte. London belvárosában ez - a bevezetés óta eltelt fél év alatt - 30 százalékkal csökkentette a személygépkocsi-forgalmat, és 20 százalékkal gyorsabbá tette a tömegközlekedést.

Molnár László szerint egy ilyen radikális intézkedéshez az kell, hogy a magyar főváros is rendelkezzen a londonit közelítő infrastrukturális háttérrel. Ugyanakkor azt is hozzátette, hogy Budapest belvárosának a legnagyobb problémáját nem az oda tartók, hanem az azon áthaladók jelentik. Hiányoznak ugyanis a külső körgyűrűk és hidak, melyek segítségével 60 százalékkal csökkenhetne a belváros forgalma, és lehet, hogy már nem is lenne szükség zónarendszerre.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.