BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új importőrt kap a Land Rover

A Cél Motors Kft. lesz 2004. január 1-jétől a Land Rover terepjárók kizárólagos magyarországi márkaimportőre.

A Land Rovereket eddig Magyarországon a Wallis British Motors importálta - cég egy együttműködési szerződés keretében márkakereskedőként továbbra is forgalmaz szalonjaiban Land Rovereket. Sőt bővíti márkapalettáját Jaguar modellekkel is.

A sajtótájékoztatón elhangzott: a Wallis szerződése december 31-én lejár a Land Rover gyártójával, a Ford konszernnel, amely másik márkája, a Jaguar magyarországi forgalmazójával, a Cél Motors-szal köt új szerződést.

A Land Rover importőri feladatait 1996 óta végezte a Wallis, a BMW konszernhez tartozó gépkocsimárkák értékesítésével együtt. A BMW azonban 2000-ben eladta a Land Rovert a Fordnak. A Ford Motor Company ugyanebben az évben létrehozta a luxusmárkáit tömörítő Premier Automotive Group-ot (PAG) - ide tartozik az Aston Martin, a Volvo, a Jaguar és a Land Rover. A Ford világstratégiájának része, hogy két prémiumtermékének kereskedelmét országonként azonos importőr bonyolítsa.

A Jaguar Hungary az idén olvasztotta magába a Cél Motors Kft.-t, most azonban visszatér a Cél Motors cégnévhez. A társaságcsoporthoz tartozik a Hyundai és a Lotus magyarországi importja is.

A Cél Motors arra számít, hogy a Jaguár és a Land Rover értékesítése a jövőben együttesen eléri a 400-500 darabot, öt éven belül pedig az évi 600-700 darabot.

Jaguárból tavaly 106 kelt el, az idén 120 darab a terv. Land Roverből 2002-ben 240-et adtak el, az idén várhatóan 250-et értékesítenek.

A Cél Motors a váltás zökkenőmentessége érdekében az eddigi Land Rover kiskereskedőkkel meghosszabbítja a szerződést - jelenleg

országszerte 13 Land Rover értékesítési pont van. Ezek megkapják a Jaguar értékesítésének lehetőségét is. Számuk azonban várhatóan csökkenni fog, a piacon reálisan 6-8 szalon tud életképesen működni a két márkával.

A Cél Motors az idén mintegy 7 milliárd forint árbevételre számít, 2004-ben pedig ennek a kétszeresére, amit a Hyundai márka fellendülésére és a mostani új szerződésre alapoz. (MTI)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.