A Flextronics Magyarország új stratégiát valósít meg: Magyarországon elsősorban magas hozzáadott értékű szolgáltatásokat kíván nyújtani, és ki akarja használni logisztikai és termelési szempontból az ország földrajzi helyzetét.
Ezzel összefüggésben Devecz Miklós, a társaság ipari parkok fejlesztésért felelős igazgatója hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, hogy június elején a cég sárvári üzemében megkezdik a televízió-gyártást egy kínai társaság számára. A Hisense kínai cégnek az európai uniós országok piacaira állítanak elő készülékeket: kezdetben éves szinten 300 ezer tévét gyártanak, ám elképzelhetőnek tartotta, hogy a darabszám hamarosan 1 millióra növekszik.
Devecz Miklós elmondta, hogy véleménye szerint az ázsiai cégeknek megéri Magyarországra helyezniük a termelést. A teljes bekerülési költséget tekintve ugyanis itt olcsóbban lehet uniós piacra bizonyos termékeket előállítani, mint mondjuk Kínában, ahol az elmúlt időszakban csökkent a cégek vámvisszatérítési összege.
Ezen túlmenően például az ázsiai országban gyártó kínai cégeket hátrányosan érinti az is, hogy az Európai Unió mintegy 30 termékre, köztük elektronikai berendezésekre minimumárat vezetett be. Ha ennél alacsonyabb áron kínálják a kínai cégek az unióban az adott terméket, akkor a büntetővámja egy-egy terméknek akár 40 százalék fölött is lehet.
Az igazgató továbbiként megemlítette, hogy a Flextronics rendelkezik azokkal a speciális gyártási tapasztalatokkal, amelyeket az európai piac, illetve az európai uniós országok igényelnek, s így például vevőspecifikusan tudják összeszerelni a különböző berendezéseket.
A Flextronics Magyarország bízik abban is, hogy az Adriai-tenger melletti trieszti, illetve a koperi kikötő stratégiai szerepe nő, s ezért a kínai termékeket már nem a hollandiai Rotterdamon, hanem e két városon keresztül szállítják termékeket és alkatrészeket Közép-Kelet-Európába.
Ezzel kapcsolatban Peter Baumgartner, a Flextronics európai ügyvezető igazgatója elmondta, hogy az adriai-tengeri kikötőket igénybe véve öt nappal csökken az Ázsiából Európába hozandó termékek szállítási ideje, ami konténerenként akár 280 dollár megtakarítást is hozhat. Mindezek alapján úgy vélte, hogy a Flextronics Magyarországon a kínai cégek gyártóhelyévé és logisztikai központjává válhat az európai uniós szállításokat tekintve.
Az eseményen elhangzott, hogy a Flextronics Magyarországon ma több mint 13 ezer főt alkalmaz, míg az elmúlt két évben átlagosan 10.000 körüli volt a dolgozói létszám.
Peter Baumgartner aláhúzta azt is, hogy az elmúlt 12-18 hónapban nőtt a Flextronicsnak a leggyorsabban a termelési volumene, amiben egyre nagyobb szerepet játszik a mobiltelefon-gyártás.
Az eseményen elhangzott, hogy a Flextronics március végén zárult 2004-es pénzügyi évében 14,5 milliárd dollár árbevételt ért el, szemben az egy évvel korábbi 13,4 milliárd dollárral. A társaság üzemi eredménye az elmúlt pénzügyi évben 338,6 millió dollár volt, ami mintegy 66 millió dollárral nagyobb az egy évvel korábbinál.
A Flextronics bevételeinek 41 százaléka Európából, 44 százaléka Ázsiából, míg 15 százaléka Amerikából származik.
A Flextronics Magyarország elmúlt évi eredményeiről még nem közöltek adatokat a sajtótájékoztatón.
Peter Baumgartner elmondta: a számokat két hét múlva hozzák nyilvánosságra.
A Flextronics 2002-ben Magyarországon 743 milliárd forint értékű terméket állított elő, illetve exportált.
A Flextronicsnak Magyarországon több helyen is van gyára: a kelet-magyarországi ipari parkban, illetve a sárvári és a zalaegerszegi egységet magában foglaló nyugat-magyarországi ipari parkban főként műanyag-, és elektronikai alkatrészeket gyártanak, hasonlóan a tabi gyáregységhez, ahol azonban már szórakoztató és háztartási elektronikai gépeket is készítenek.(MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.