Az új EU-tagok közül Magyarországon találnak a legolcsóbban szállodát a külföldiek, viszont a taxizás és az éttermek itt a legdrágábbak - derül ki a DHL
adataiból.
Magyarországon a külföldi vendég átlagosan 58 euróért tudja az éjszakát egy négycsillagos szállodában eltölteni, míg a többi frissen csatlakozott államban ez a mutató jóval 60 euró felett van, sőt Szlovákiában eléri a 115 eurót. A budapesti taxisok ezzel szemben ugyanannyit kérnek az utastól, mint párizsi kollégáik, és a magyar éttermek árai is jócskán meghaladják a térség többi országában szokásos szintet. A csomagküldő cég szerint összességében Szlovénia a legdrágább a külföldi üzletemberek számára.
A DHL tíz olyan tételt vizsgált a térség különböző országaiban, amelyek a leggyakrabban előfordulnak egy rövidebb üzleti úton itt tartózkodó külföldi üzletember kiadásai között. Az összehasonlítás érdekében négy nyugat-európai város - Frankfurt, Párizs, London és Dublin -, valamint New York hasonló adatait is kiszámították a cég elemzői, és ez alapján összesített költségindexet dolgoztak ki a csatlakozó országokra. Ezen összesített index alapján Magyarország a tíz új tagállam versenyében nagyjából a középmezőnyben helyezkedik el: míg a balti országok, Szlovákia és Málta többé-kevésbé olcsóbb hazánknál, addig a Cseh-, Lengyelországba, Szlovéniába vagy Ciprusra készülő üzleti utazóknak magasabb kiadásokra kell felkészülniük.
Az egyes tételek árainak öszszevetéséből ugyanakkor jól látszik, hogy az összesített index hatalmas egyenetlenségeket takar. A szállodai és éttermi árak eltérései mellett a telefon- és internetköltségek terén is figyelemre méltók az eltérések. Magyarországon mind a világháló használata, mind a vezetékes telefonálás kiemelkedően olcsó, ezzel szemben a mobilhívások árai tekintetében alig van különbség a tíz csatlakozó ország között. Hasonlóan viszonylag kiegyenlített az autóbérlés díja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.