A repülőgépgyártás piacvezető cégének jövő év júniusában bemutatkozó kétemeletes óriásgépe, az A380 a tervezettnél négy tonnával többet nyom, ami kedvezőtlenül befolyásolja üzemenyag-felhasználását. Ez viszont rossz hír a gyártó számára, hiszen ez az egyik legfontosabb mutató, amelynek alapján a légitársaságok eldöntik, hogy milyen repülőgépeket vesznek.
Ráadásul az Airbus, a Boeing 747-nél 15-20 százalékkal olcsóbb 555 férőhelyes gépet ígért vevőinek (pédául a Singapure Airlines-nak), amely 35 százalékkal több utast képes szállítani. Ez nem teljesülhet, ha az említett négy tonnával nehezebb a gép, mert minden egyes tonna egy tucat utassal rövidíti meg a szállítható személyek számát: azaz az A380 48 emberrel kevesebb utast képes szállítani. Ha az Airbus új gépe nem tudja tartani az eredeti súlyát, ígéretei megszegése miatt komoly pénzbírságnak néz elébe, ami viszont piacvezető pozíciójának elvesztésével járhat. (Der Spiegel - Forbes)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.