BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Autópálya magántőkéből

Ösztönözni kívánja a magántő-ke bevonását az autópályák és más főútvonalak építésének finanszírozásába Manfred Stolpe. A német közlekedési miniszter a Financial Times Deutschland szerint így akarja felgyorsítani a egyre sürgetőbb fejlesztéseket.

Az épülő autópálya-szakaszok magánfinanszírozásáról folyó vita a 2005-ös költségvetés tervének kidolgozása kapcsán élénkült meg. Wolfgang Clement gazdasági miniszter néhány hete felvetette, hogy a főútvonalak építését magánbefektetők finanszírozzák, akik minden autósra érvényes, általános úthasználati díj révén kapnák vissza pénzüket. A közlekedési minisztérium viszont inkább egyes szakaszokra érvényes díjakat tart ésszerűnek.

A német szövetségi állam 2015-ig 150 milliárd euróval kisebb összegből gazdálkodhat, mint amennyit eredetileg terveztek. A közlekedési minisztérium 2005-től évente mindössze 4,5 milliárdos beruházására számít, ám az ellenzék és a koalíciós partner zöldek szerint ennek legalább a kétszeresére volna szükség ahhoz, hogy Németország elbírja az EU bővítése miatt tovább növekvő közúti forgalmat. Enélkül közlekedési káosz fenyeget - figyelmeztetnek a jobbközép pártok. Szakértői számítások szerint 2015-ig csupán a teherforgalom körülbelül 75 százalékkal fog nőni. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.