A szaktárca civil szervezetek kezdeményezésére az idegenforgalmi szezonban a 7-es főút Zamárdi-Balatonszentgyörgy szakaszán június 15-től a kamionok éjszakai átmeneti forgalmának korlátozását tervezte - erősítette meg lapunk értesülését Andricsák Zoltán, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium főosztályvezető-helyettese. Ez a 7,5 tonna össztömegű járműveket érintette volna augusztus 31-ig este nyolc és reggel hét óra között. Erre eddig nem került sor, de ha nagy társadalmi igény lenne rá, meg lehetne valósítani. A forgalomkorlátozást a jogszabály értelmében az illetékes önkormányzatok kezdeményezhetik forgalomszámlási és egyéb adatokkal alátámasztva. Ilyen kezdeményezés egyelőre nem indult.
A Velencei-tónál az adatok bizonyították, hogy a zajszint meghaladta a megengedettet, s így tavaly óta állandó forgalomkorlátozást vezettek be a nehéz-tehergépjárművek számára, a párhuzamos sztrádára terelve azokat, emlékeztetett Andricsák. Ennek hatása egyébként Siófokig érződik.
Bár az említett balatoni szakasszal párhuzamos közlekedési lehetőség egyelőre nincs (csak a sztráda 2006-os elkészülte után lesz), a minisztérium kikérte az érdekképviseletek állásfoglalását a Zamárdi-Balatonszentgyörgy ügyben is. A fuvarozók nem örülnek, de heves tiltakozás sem volt, fogalmazott a főosztályvezető-helyettes.
Ugyanakkor a forgalom elől elzárni tervezett terület elkerülésének alternatív útvonala (Nagykanizsa-Kaposvár-Tamási-Du-naföldvár-Dunaújváros-Budapest) jelentős többletköltséget jelent, főleg a nemzetközi forgalomban részt vevő vállalkozásoknak, hívta fel a figyelmet Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára. Ezt a terhet - már sokadszorra - a gazdasági év kellős közepén tennék a fuvarozó vállalkozásokra. A forgalomkorlátozás ehhez hasonló konstrukcióit a bevezetést megelőző gazdasági év végén célszerű bejelenteni. Ennek ismeretében érvényesíthetik ugyanis a vállalkozások költségnövekedésüket. Ezért javasolták: 2005-től vezessék be e forgalomkorlátozást. (MK)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.