A magyarországi háztartási készülékek piacának erős középmezőnyét célozza meg a jövőben is a Gorenje márka - mondja Kocon József, a Gorenje Budapest Kft. ügyvezető igazgatója. A szlovéniai cég - amely a nyolcadik legnagyobb európai fehérárugyártó - 12 éve van jelen önálló leányvállalattal Magyarországon. Az itteni értékesítés elősegítésére a tavasszal, 2,2 millió eurós beruházással 3 ezer négyzetméteres logisztikai bázist létesítettek Törökbálinton.
Kérdésünkre, hogy a közeljövőben tervez-e a Gorenje egyéb - gyártói vagy regionális elosztói - beruházást Magyarországon, a cégvezető nemmel válaszolt. Hozzátette, az anyavállalat filozófiája, hogy a saját márkájú termékeket csak Szlovéniában gyártja. Nyitott azonban a térségben meglévő egyéb felvásárolható márkák iránt is, így került sor a közelmúltban a cseh Mora tűzhelygyártó cég megvételére. Ezek esetében azonban fontos, hogy a márkanév jól bevezetett legyen, mert azokat a jövőben is meg akarja tartani, így történik ez a Mora esetében is. Magyarországon azonban sem termékprofil, sem márka alapján nem látnak kínálkozó lehetőséget.
Az itteni piac az értékesítés szempontjából sem könnyű eset - emeli ki Kocon József. Miközben a cég a volt Jugoszlávia területén 80-90 százalékkal domináns szállító, és a térség egyéb szláv területein is a piacvezetők között tartják számon - többnyire 30 százalék körüli részaránnyal -, Magyarországon a háztartási készülékek piacán a részesedése csak az öt százalékot közelíti. Ennek az ügyvezető igazgató szerint csak részben oka az eltérő nyelv, sokat nyom a latban az is, hogy az itteni piacot legalább 70 százalékban még mindig az ár és nem a márkák vezérlik. Csak az utóbbi egy-két évben figyelhető meg, hogy - főként a felsőbb kategóriába tartozó termékeknél - a vásárlók már odafigyelnek arra is, hogy van-e a termék mögött márkaszerviz-hálózat. Sokat ront a magyarországi forgalmazók helyzetén az EU-ban előírt normánál tízszer drágább termékdíj is. Az ügyvezető azt várja, hogy a helyzet e téren az unió által szabott 2005-ös határidőre normalizálódik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.