Újdonság, hogy már nemcsak akkor lehet kártérítést kérni, ha egy utazási iroda ott felejti valahol az utasokat, hanem akkor is, ha nem az ígért színvonalat nyújtják a szolgáltatók.
A nyaralni vágyók jó része még csak a nyár hátralevő részében indul majd útjára, sokukban él a félelem, hogy amit ígérnek az utazási irodák, nem feltétlenül egyezik meg azzal, amit majdan kapni fognak.
Siklósi Máté, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség helyettes szóvivője szerint nem szabad, hogy megelégedjünk az utazási irodák katalógusának kissé szűkös információival, hanem minél többet kell kideríteni ajánlataikról.
Nagyobb probléma esetén, amit ráadásul nem is hajlandóak a helyszínen rendezni, mindenképpen föl kell venni bizonyítékul a helyszínen egy formanyomtatványt a telepített idegenvezető aláírásával vagy a hotel egy alkalmazottjának aláírásával, és rögzíteni kell a panaszt. A panasz hazahozatala után azonnal az irodához kell fordulni és meg kell próbálni elintézetni. Ha erre nem hajlandó, úgy fordulhatunk a békéltető testületekhez, akiknél az eljárás ingyenes, de az ő döntésük nem kötelező az utazási irodára nézve. A bíróság döntése azonban kötelező az utazási irodákra. Akár amiatt is ítélhetnek kártérítést, mert a diszkó zajongott a szálloda mellett vagy túlságosan messze volt a tengerparttól, holott azt ígérték, hogy a tengerparton lesz a szálloda. Ezekért mind meg lehet ítélni kártérítést. Valószínű, hogy egy, rosszabb esetben kétéves eljárásra lehet számítani, de a végén minden bizonnyal mi jövünk ki belőle győztesen. (MR - Somorjai Balázs)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.