A holland elnökség kiemelt feladatként kezeli a tagállami úthasználati díjak és azok elköltési módozatainak harmonizálását. Az öt év óta folyó vitában nagyjából fele-fele arányban oszlik meg a jelenlegi tagállamok álláspontja. Az egyik rész (közöttük Belgium, Dánia, Nagy-Britannia, Francia-, Ír-, Német- és Svédország) azt szeretnék, ha a kormányok szabadon dönthetnének arról, hogy mire fordítják a beszedett összegeket. Más országok viszont kötelezővé tennék, hogy a befolyó úthasználati díjakat, a közúti közlekedési hálózat karbantartására és bővítésére fordítsák.
A holland közlekedési miniszter egyetért a bizottság azon törekvésével, hogy az autópályák használatának díjat forgassák vissza a közlekedési infrastruktúrába. Karla Peijs az EUpolitix részére adott nyilatkozatában azzal érvel, hogy igazságtalan lenne jelentős díjakat követelni a járművek üzemeltetőitől, miközben az igénybe vett útszakaszok esetleg katasztrofális állapotban vannak. A kompromisszum egyik lehetséges iránya az lenne, hogy a tagországok más célra is használhassák a pénzt.
A teherautókra készülő "euromatrica-szabályozás" azt az elvet követné, hogy a szennyező fizet, mégpedig az utak igénybevételével arányosan, az üzemben tartó joggal elvárhatja, hogy kellően karbantartott aszfaltpályán közlekedhessen. A rendezés néhány pontja már körvonalazódik, így a díjak mértéke, illetve a környezetvédelmi és települési szempontok miatti felárak nagysága. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.