BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kalóz DVD-k elleni kampányt indítanak a filmes cégek

A brit filmes cégek történetük során először egyesítik erejüket, hogy meggyőzzék a mozirajongókat: a kalóz DVD-k vásárlása a terrorizmust és a kábítószerkereskedelmet támogatja.

A Kalózkodás bűncselekmény című kampány másfél millió fontba kerül - ennyit soha nem költöttek még hasonló célra. Filmelőzetes figyelmezteti a nézőt, hogy másolatot vásárolni ugyanolyan bűncselekmény, mint autót vagy telefont lopni, posztereken pedig az a felirat olvasható, hogy "A terroristák DVD-t adnak el, hogy pénzhez jussanak".

A szerzői jogvédelem alá eső termékek eltulajdonítása ellen küzdő szervezet, a Fact szerint északír paramilitáris csoportok, valamint szikh terorristák foglalkoznak ezzel, bár szerepük nem túl jelentős.

A kampány azonban más szervezett bűnözői körök érintettségét is hangsúlyozza, mint például az embercsempészekét, kábítószerkereskedőkét és pedofilhálózatokét.

A lefoglalt kalóz DVD-k száma a triplájára nőtt az idei év első felében, 2003 hasonló időszakához hasonlítva, de még mindig 7000 piacon lehet hétvégenként ilyen termékhez hozzájutni. Mindez a tavalyi évben 4-500 millió fontos (mintegy 150-190 milliárd forintos) veszteséget okozott a filmiparnak. Az összeg három éven belül egymilliárd fontra emelkedik majd.

A kampány arra is felhívja a figyelmet, hogy a kalóz DVD-k 90 százaléka a mozi hátsó soraiból felvéve készült, amelyek így meglehetősen gyenge minőségűek is. (BBC News)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.