A hét végén Németországban vita bontakozott ki arról, hogyan lehetne versenyképesebbé tenni a német válallatokat. Megoldásként a hosszabb munkaidő és a szabadnapok csökkentésének gondolata is felmerült.
Anton Börner, a BGA külkereskedelmi szövetség elnöke, valamint Michael Fuchs, a kereszténydemokrata unió gazdasági szakértője is úgy vélte, hogy néhány nappal kevesebb szabadság elfogadható, ha ily módon biztosítható a munkahely megmaradása. A 30 nap szabadság, s az ünnepnapoknak egyes években a tizenhármat is elérő száma hatalmas költségekkel terheli meg a vállalatokat - közölte.
Gerhard Schröder kancellár a Der Spiegel legújabb számában úgy nyilatkozott, hogy hamisnak tartja a 35 órás, vagy 42 órás munkahéttel kapcsolatban általánosságban folyó vitát. A döntő szempont az üzemekben uralkodó eltérő adottságok figyelembe vétele és a munkaidő rugalmassá tétele - vélte a kancellár.
Az Automobilwoche című szaklap arról tudósított, hogy a 25 legfontosabb német autóbeszállító a heti munkaidőt 40 órára akarja felemelni, anélkül, hogy a többletmunkáért fizetne. A ZF Friedrichshafen 31 üzemében 34 ezer dolgozóra akarja kiterjesztetni a 40 órás munkahetet, a szűrőket gyártó ludwigsburgi Mann+Hummel öt termelési egységben akar tárgyalni az üzemi tanáccsal a munkaidő meghosszabbításáról, s ugyanezzel a gondolattal foglalkozik az amerikai Federal-Mogul beszállító 12 németországi telephelyén.
Miközben folyik a vita a 35 órás munkahét meghosszabbításáról, egyesek arra mutatnak rá, hogy bizonyos üzemekben, részlegekben a 40 órás munkahét, vagy az ennél hosszabb munkaidő már realitás egy ideje, például a DaimlerChrysler kutatási-fejlesztési részlegében. - Amennyiben Németországban munkahelyeket akarunk megtartani és újakat teremteni, nem kerülhetjük meg a költségek csökkentését - közölte Jürgen Schrempp, a DaimlerCrysler főnöke. (ebroker)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.