BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kínai turizmus: csak remény

A hazai turisztikai szolgáltatók, szállodák egyelőre csak várják a kínai vendégeket, ám a távol-keleti ország vendégrohama egyelőre várat magára. Az idén az első fél évben a kínai vendégek száma meghaladta az ezret, de az őszre eddig csak csekély számú foglalás érkezett.

A világon eddig 53 országgal írt alá Kína csoportos turistautakat lehetővé tevő, úgynevezett ADS (Authorized Destination Status) egyezményt. Az elmúlt időszakban mind a hazai, mind az európai turisztikai szakma nagy reményeket fűzött e jog megszerzéséhez.

Míg a rivális fogadó országokkal aláírt szerződések nehezíthetik, addig az Hainan Air és a Malév közös Peking-Budapest járatának beindítása - augusztus 2-tól - serkenthetik a Magyarországra érkező kínai turisták forgalmát. A nehézségek ellenére a Magyar Turizmus Rt. (MT Rt.) folytatja marketingmunkáját, így koordinálásával 11 hazai vállalkozás vesz részt a csütörtökön nyíló pekingi turisztikai vásáron. Az ADS kínálta lehetőségre alapozva más hazai utazási irodák is megkezdték kiépíteni kínai kapcsolataikat. Igaz, az ADS-státus megszerzése óta romlott hazánk pozíciója, hiszen Magyarország után kapta meg e jogot az EU is. Így most a schengeni országokba való bejutás - a közös vízum miatt - egyszerűbb, mint hazánkba - véli Bottyán Éva, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége kínai szekciójának vezetője. A kínaiak számára egyébként meglehetősen nagy a kínálat Európában, hiszen ma már 27 országba szervezhetnek utazásokat. E körbe tartozik - egyebek mellett - Norvégia, Írország, Svédország, Liechtenstein és Románia is.

Az OTP Travel ügyvezetője, Molnár Judit szerint egyelőre semmi jele, hogy néhány hónapon belül beinduljon a forgalom. Mégis tesznek erőfeszítéseket e piacon is, például ezért vesznek részt a pekingi vásáron. Hasonlóak a tapasztalatai a Pannonia Hotels Rt. értékesítési vezetőjének, Fejér Péternek is. Mint elmondta, egyelőre nincs foglalásuk kínai csoportok számára. A lassú indulást tapasztalja az Accor pekingi értékesítési irodája is - tájékoztatott a szakember. Ennek ellenére a Pannoniánál figyelik a piacot, és ha úgy látják, hogy lehet üzlet, azonnal megteszik a szükséges lépéseket. Parti János, a Danubius Rt. értékesítési igazgatója arról számolt be, hogy míg tavaly az első fél évben 24 szállodájukban csupán mintegy 100 kínai vendéget fogadtak, addig az idén az első hat hónapban több mint ezret, ami közel 2500 vendégéjszakát jelent. E vendégek főleg turisztikai szakemberek voltak. Bár e téren gyors felfutásra nem számítanak - amit mutat a csekély számú őszi foglalás is -, ám a Danubiusnál hosszú távon látnak lehetőséget a kínai beutazásban.

Az MT Rt. illetékesétől megtudtuk, júniusban kínai work shopot szerveztek Budapesten, amelyre több mint 50 cég képviselője jött el. A mostani kiállításon is a magyar utazási vállalkozások képviselőit naponta átlagosan 24 kínai tárgyaló partner várja.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.