Franciaországi anyavállalata ötéves hagyományát honosította meg a L'Oréal Magyarország Kft. a magyar UNESCO bizottsággal összefogva: ösztöndíjat alapított a fiatal hazai kutatónők támogatására. A bizottság a programot az élet- és az anyagtudomány területén dolgozók számára hirdette meg, ahogyan azt a francia kozmetikai cég is. Az első magyarországi díjkiosztóra ez év januárjában került sor: Újsághy Orsolya elméleti szilárdtestfizika, Bakos Éva és Szondy Zsuzsanna sejtbiológiai kutatásait ismerték el. A kutatók két 3500 és egy 4000 eurós ösztöndíjat vehettek át.
A kezdeményezés célja, hogy felhívja a gazdasági élet szereplőinek figyelmét a tudományos életben gyakran háttérbe szoruló nők eredményeire, és elismertesse azokat. A kutatói életpályát választó nők aránya ugyanis a magasabb szakmai szinteken egyre szerényebb, összességében csak mintegy 20 százalékos - közölte a L'Oréal Magyarország leányvállalatának tájékoztatóján Zachár Aranka, a cég kommunikációs vezetője.
Az idei, tehát a most másodszor kiírt hazai pályázatok beadási határideje szeptember 30. Ezekre 30, 35 és 45 év alatti kutatónők nevezéseit várják.
Az anyavállalat L'Oréal UNESCO-díját évente öt - földrészenként egy - kivételes eredményt elért tudósnő kapja. Az induláskor 20 ezer dolláros díj értéke legutóbb már 100 ezer dollár volt - hangzott el a L'Oréal Magyarország tájékoztatóján. A díj mellett évente odaítélik az ösztöndíjat is a cég For Women is Science programja részeként, itt a 20 ezer dolláros támogatást az idén 15 fiatal kutató kapta meg.
A francia kozmetikai csoport a világ 129 egyetemével épített ki együttműködést. Közvetlen kutatási kapcsolata magyarországi egyetemmel ugyan nincs (a társaság itt nem gyárt, csak forgalmaz), de az egyetemistáknak indított két nemzetközi versenyében hazai egyetemista csoportok is sikerrel vettek részt - válaszolt lapunknak Zachár Aranka. Az egyik versenyben marketingkérdéseket, a másikban pedig vállalatvezetési feladatokat kellett megoldaniuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.