BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Metró 2009-re

A 4-es metró vasúthatósági engedélye jogerős közigazgatási döntés, de kiadása miatt - jogszabálysértésre hivatkozva - 30 napon belül még bírósághoz lehet fordulni. A határozat elleni fellebbezés nem halasztó hatályú, de a bíróság felfüggesztheti a vasúthatósági engedélyt. A fővárosban megkezdődött az egyeztetés a metró engedélyokiratát jóváhagyó rendkívüli közgyűlés időpontjáról, ám a közgyűlés júliusban nyári szüneten van. Valószínűleg az lenne a legszerencsésebb, ha a rendkívüli ülést augusztus elejére hívnák össze, mondta Bőhm András, a fővárosi SZDSZ-frakció vezetője.

A Medgyessy-kormány és a főváros 2002-es megállapodása után úgy tűnt, a 4-es metró első szakasza (tíz állomással) 2008-ra elkészülhet. Mára biztossá vált, a beruházást már nem lehet befejezni akkorra, a létesítmény várhatóan 2009 második felében állhat üzembe, mondta Gulyás László, a DBR Metró Projektigazgatóság vezetője. Ha a fővárosi közgyűlés augusztus elején jóváhagyja az engedélyokiratot, akkor legkésőbb szeptember elején kiírják az első nagy, kétfordulós nemzetközi pályázatot az alagút fúrására. A nyertessel a szerződést legkorábban jövő tavasszal tudják megkötni. A metró első, Kelenföldi és Keleti pályaudvar közötti szakaszának munkálataira mintegy 15 tendert írnak ki.

A 4-es metró második, Baross térig tartó szakaszának tervezési és előkészítő munkálataira újabb pályázatokat írnak majd ki. A DBR azt tartja a legszerencsésebbnek, ha folyamatosan megy az építkezés, de a metró első szakaszán 2009-ben üzembe állnának a szerelvények. A újabb négyállomásos szakasz megépítéséhez ugyanis még egy-másfél év kell. (KÁ)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.