BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nőtt az újautó-eladások száma

Magyarországon az első félévben 104.439 új személygépkocsit és terepjárót értékesítettek, ami 2,7 százalékos növekedés a 2003. I. félév eladásaihoz képest - tájékoztatta a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) az MTI-t hétfőn.

Az egyesület táblázatából kiderül, hogy új személygépkocsiból és terepjáróból a legnagyobb értékesítő az első félévben a Suzuki volt, amely 18.280 járművek adott át a nagykereskedőknek, ami némi visszaesés a 2003. I. félévi 22.068-cal szemben. A Suzuki piaci részesedése a személygépkocsi és terepjáró területén 2004. I. félévben 17,5 százalékra mérséklődött a előző év I. félévi 21,7 százalékról.

Az első félévben a második legnagyobb személygépjármű- és terepjáróforgalmazó az Opel volt, amely 10.440 új terméket értékesített, ami némi csökkenés a 2003. I. félévi 12.734-gyel szemben.

A piaci részesedést tekintve a személygépkocsi és terepjáró értékesítésben az Opel a második a márkák sorrendjében 10 százalékkal.

Az új személygépkocsik és terepjárók értékesítésében a harmadik helyen a Renault végzett az első félévben 10.311 jármű eladásával, ami 11 százalékos növekedés 2003. I. félévéhez képest. A Renault márka a magyarországi piaci részesedését 9,9 százalékra növelte 9,1 százalékról.

Az első félévben a bázishoz képest jelentősebb értékesítési növekedést ért el a Daewoo az 53,1 százalékos, a Ford a 42,2 százalékos, a Hyundai a 38,6 százalékos és a Toyota a 32,1 százalékos emelkedéssel.

A 3,5 tonna alatti új haszonjárművekből 2004. I. félévében 11.597-et értékesítettek, ami 5 százalékos növekedés a 2003. I. félévhez képest.

A legtöbb 3,5 tonna alatti haszonjárművet a Ford márkából értékesítettek, 1.604-et, ami 48,1 százalékos növekedés az előző év első félévéhez képest. A Ford piaci részesedését 13,8 százalékra növelte az előző év félévi 9,8 százalékról, és ezzel a legmagasabb piaci hányadot tudhatja magáénak a 3,6 tonna alatti haszonjárműveknél.

Az első félévben 3.080 új, 3,5 tonna feletti haszonjárművet adtak el, ami 15,7 százalékos növekedés az előző év első félévéhez viszonyítva.

A motorkerékpárok értékesítése 23,8 százalékkal nőtt az első félévben, az eladott új motorkerékpárok száma 6.133 volt. Legtöbb motorkerékpárt, 2.356-ot a Suzukiból adtak el, és ezzel a márka piaci részesedését 38,4 százalékra növelte az előző év első félévi 31,2 százalékról. (ebroker)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.