A 2010-g megvalósuló elővárosi fejlesztési program 4-500 milliárd forintba kerülne, amelynek eredményeképp kisebb lenne a zsúfoltság, gyorsabbak és pontosabbak lennének a vonatok, emelkedne a szolgáltatás színvonala, javulna az infrastruktúra, korszerűsödne a járműállomány - írja a privatbankar.hu.
Tömpe István, a MÁV Rt. vezérigazgató-helyettese csütörtökön, Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, hogy a budapesti elővárosi program megvalósulásával 40-50 százalékkal növekedne az utasszám, és a vasúti szolgáltatás színvonalának javulása 3,5 millió embert érintene közvetlenül.
Kérdésre válaszolva a vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a MÁV Rt. 2005-ben költségvetési forrásból az idei 59,5 milliárd forintnál 20 milliárddal többet szeretne kapni.
Tömpe István kérdésre válaszolva elmondta, hogy a három ütemben megvalósuló program becslések szerint 400-500 milliárd forintba kerülne 2010-ig.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az elővárosi program első szakaszában, 2006-ig ütemes és zónázó közlekedést vezetnének be. Ennek első lépéseként Székesfehérvár-Budapest, illetve Érd-Budapest között már átszállás nélküli, azaz zónázó vonatok közlekednek.
Elhangzott az is, hogy elővárosi program eredménye az lesz, hogy a budapesti elővárosi vonalak 80 százalékán 2006-ra 20-40 percenként közlekednek a vonatok, a zsúfoltság 150 százalékról 120 százalékra csökken, az ülőhely-kapacitás átlagosan 20 százalékkal nő.
Vizsy Ferenc, a MÁV Rt. személyszállítási főigazgatója elmondta, hogy a program részeként augusztus 29-től a Budapest-Vác és a Budapest-Veresegyháza vonalon elsőként bevezetik az ütemes menetrendet, amellyel 25, illetve 35 percre, mintegy felére csökken a menetidő a városok között. A főigazgató elmondta,ez azt jelenti, hogy kiszámíthatóan, azaz minden óra azonos percében azonos vágányról indulnak a járatok ezekben a viszonylatokban.
A program második szakaszában, 2006-tól 2010-ig a járműparkot egységesítenék, illetve a kötött pályás közlekedési módokat integrálnák. A harmadik szakaszban, 2010 után pedig befejeződne az állomások szolgáltató központtá alakítása. (privatbankar)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.