BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

500 milliárd forint körüli a MÁV fejlesztési programja

A 2010-g megvalósuló elővárosi fejlesztési program 4-500 milliárd forintba kerülne, amelynek eredményeképp kisebb lenne a zsúfoltság, gyorsabbak és pontosabbak lennének a vonatok, emelkedne a szolgáltatás színvonala, javulna az infrastruktúra, korszerűsödne a járműállomány - írja a privatbankar.hu.

Tömpe István, a MÁV Rt. vezérigazgató-helyettese csütörtökön, Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, hogy a budapesti elővárosi program megvalósulásával 40-50 százalékkal növekedne az utasszám, és a vasúti szolgáltatás színvonalának javulása 3,5 millió embert érintene közvetlenül.

Kérdésre válaszolva a vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy a MÁV Rt. 2005-ben költségvetési forrásból az idei 59,5 milliárd forintnál 20 milliárddal többet szeretne kapni.

Tömpe István kérdésre válaszolva elmondta, hogy a három ütemben megvalósuló program becslések szerint 400-500 milliárd forintba kerülne 2010-ig.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az elővárosi program első szakaszában, 2006-ig ütemes és zónázó közlekedést vezetnének be. Ennek első lépéseként Székesfehérvár-Budapest, illetve Érd-Budapest között már átszállás nélküli, azaz zónázó vonatok közlekednek.

Elhangzott az is, hogy elővárosi program eredménye az lesz, hogy a budapesti elővárosi vonalak 80 százalékán 2006-ra 20-40 percenként közlekednek a vonatok, a zsúfoltság 150 százalékról 120 százalékra csökken, az ülőhely-kapacitás átlagosan 20 százalékkal nő.

Vizsy Ferenc, a MÁV Rt. személyszállítási főigazgatója elmondta, hogy a program részeként augusztus 29-től a Budapest-Vác és a Budapest-Veresegyháza vonalon elsőként bevezetik az ütemes menetrendet, amellyel 25, illetve 35 percre, mintegy felére csökken a menetidő a városok között. A főigazgató elmondta,ez azt jelenti, hogy kiszámíthatóan, azaz minden óra azonos percében azonos vágányról indulnak a járatok ezekben a viszonylatokban.

A program második szakaszában, 2006-tól 2010-ig a járműparkot egységesítenék, illetve a kötött pályás közlekedési módokat integrálnák. A harmadik szakaszban, 2010 után pedig befejeződne az állomások szolgáltató központtá alakítása. (privatbankar)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.