Megduplázva, 10,1 százalékra növelte részesedését a Morgan Stanley befektetési bank Európa legnagyobb turisztikai konszernjében, a TUI-ban - tájékoztat a Financial Times. A tavaly 19,2 milliárd eurós forgalmat elért TUI ügyvezető igazgatója erről nem kapott előzetes értesítést, emiatt ellenséges felvásárlási szándékot sem tart kizártnak. Azt sem lehet tudni, hogy az amerikai bank saját indíttatásból, vagy egy harmadik fél megbízásából cselekedett. A Morgan Stanley nem a Westdeutsche Landesbanktól vette meg a részvényeket. A német pénzintézet tervezi ugyan a 31 százalékos TUI-részvénycsomagjának eladását, az értékpapírokon azonban csak nyereséggel szeretne túladni.
Az akció mögött egyesek szerint az utóbbi időben nagy léptekkel terjeszkedő Oetker konszern állhat, a csoport vezetője azonban kijelentésében cáfolta, hogy befektetne a turisztikai szektorba. Lehetséges felvásárlónak tartják Günter Herzet, a Tchibo kávéipari óriás egykori tulajdonosát is.
A tulajdonosváltás mellett a TUI a terjeszkedést is szem előtt tartja, amit mutat, hogy a legjelentősebb orosz turisztikai vállalkozásával, a Mostravellel hozott létre közös vállalatot. A TUI e lépéssel az orosz turisztikai boomot kívánja kihasználni, hiszen - tervei szerint - a TUI Mostravel Russia (TMR) jövőre mintegy 200 ezer utast akar utaztatni, és 100 millió dolláros bevétel elérése a célja. A 2007-es esztendőben pedig már 300 ezer utassal és 160 millió dollár bevétellel számolnak. Jelenleg a TUI részesedése az orosz közös vállalatból 34 százalék és a német cég - előjoga révén - tulajdonosi hányadát 2006-07-re 51 százalékra növelheti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.