BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mindkét ajánlattevővel tárgyal a kormány az M6-osról

Előreláthatólag mindkét előnyös ajánlatot adó konzorciummal megtárgyalja az M6-os konceszszióba adásának feltételeit a gazdasági tárca - írja a Népszabadság. A pályázó befektetőcsoportok a tender eredménytelenné nyilvánításáról vagy a tárgyalásos folytatásról szóló értesítésre várnak.

Papírforma szerint a kormány szerdai ülésén kellett volna eldőlnie, hogy a pályázó három konzorcium közül ki nyeri el az M6-os autópálya 22 évre szóló építési és üzemeltetési koncesszióját. Augusztus 3-án ugyanis lejárt az a kétszer 90 napos határidő, amit a koncessziós törvény biztosít a pályázat kiírójának a beérkezett ajánlatok elbírálására. Hiába fejeződött be a határidő előtt négy nappal az értékelés - már a múlt pénteken -, a hivatalos közlések szerint a kormányülésen a 80-90 milliárd forintba kerülő beruházás ügye szóba sem került.

A Népszabadság értesülései szerint ezzel szemben a döntéshozók szerdán mégis foglalkoztak a Dunaújvárosig vezető, 57 kilométeres gyorsforgalmi út koncesszióba adásával. A legjobb ajánlatot adó befektetőcsoport kiválasztása helyett azonban úgy döntöttek: az M6-os tenderét a nemzetközi gyakorlatban elfogadott tárgyalásos úton folytatják. Ez azt jelenti, hogy a gazdasági tárca képviselői hamarosan felveszik a kapcsolatot mindkét - a szakértők szerint - előnyös ajánlatot adó konzorciummal.

Draskovics Tibor úgy vélte: a koncessziós versenytárgyalás lebonyolításának felelőssége a gazdasági tárcáé. Attól függetlenül pedig, hogy a tenderre érkezett ajánlatok eredményéről mikor tájékoztatják a pályázókat, a versenyben csak a törvényeknek és a jogszabályoknak megfelelő eredmény születhet.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) szintén nem kommentálta a hírt. Csupán annyit ígértek, hogy az M6-os koncessziós tenderéről még augusztus első felében tájékoztatást adnak. Más forrásból azonban úgy tudjuk: a szaktárca a pályázók ajánlatainak további pontosításával igyekszik a lehető legkedvezőbb feltételeket kialkudnia a magánbefektetők által finanszírozott beruházáshoz.

tárgyalásokon a legkényelmesebb helyzetben látszólag az értékelőbizottság által első helyre sorolt - német és osztrák - befektetők által életre hívott, M6 Duna Autópálya Konzorcium lesz. A hazai építési piac bővítésére törekvő gazdasági tárca elvárásainak megfelelően tagjai között szinte kizárólag új piacra lépőket - a Bilfinger Berger BOT GmbH-t, a Porr Infrastruktur GmbH-t, és a Swietelsky International Baugesellschaft mbH.-t - felvonultató konzorcium ugyanis pénzügyi ajánlatával megelőzte a pályázaton induló valamennyi versenytársát.

A minden szempont értékelése után összességében hasonlóan kedvező ajánlatot adó Dunamenti Autópálya Konzorcium ezzel szemben pályázata műszaki tartalmával, valamint az üzemeltetéshez és fenntartáshoz kapcsolódó vállalásaival áll jól. Az izraeli Housing and Construction Holding Company Ltd., a francia Vinci Concession SA, a francia Vinci SA és a magyar Betonút Rt. konzorciuma a vélhetően hamarosan megkezdődő tárgyalásokon árajánlata finomításával javíthat pozícióin. (nol)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.