Az osztrák DDSG-Cargo vásárolta meg a MAHART teherszállító flottáját - írja a Magyar Rádió Online. A magyar hajózási cég többi része még nem kelt el, bár azt is privatizálni szeretnék.
A Mahart privatizációjáról még tavaly szeptemberben döntött a kormány. Akkor három részre darabolták a céget, így jött létre a Mahart Szabadkikötő Rt., az Ingatlan Rt. és a teherflottát működtető Duna-cargo Kft. Először ez utóbbi talált gazdára, nagy versenyben.
A privatizációs feltételek között szerepelt a tőkeemelés, a flotta korszerűsítése, fejlesztés és természetesen elvárják a gazdálkodás javítását, a cég teljesítményének növelését. Mindez nem jár áldozatok nélkül, a létszám 30 százalékát várhatóan le kell építeni, elsősorban a külföldi képviseleteknél - mondta az új tulajdonos.
A sajtótájékoztatón részt vett a pénzügyminiszter is, aki elmondta: a nyertes befektető nagyobb tőkeemelést vállalt, mint amit a vagyonkezelő előírt, a mértéke 1 milliárd 200 millió forint. Draskovics Tibor utalva az utóbbi napok privatizációról szóló vitáira elmondta, magántulajdonon alapuló gazdaságról döntött az ország a rendszerváltáskor és erről szól a privatizáció. Aki szerelmes az állami vállalatokba, annak tudnia kell, hogy ezeknél a cégeknél fejlesztésre, működésre az adófizetők pénzéből költenek. A kormány folytatja a privatizációt, hiszen ez a dolga, sok tranzakció van előkészítve - mondta a pénzügyminiszter. (MR - Szentgáli Edit)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.