BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rekordfélévet zárt az Audi és a BMW

A Volkswagen csoporthoz tartozó Audi legnagyobb külföldi piaca továbbra is az USA és Nyugat-Európa, hiába nőnek a leggyorsabban az eladások Kínában - írja a Magyar Hírlap. A BMW is rekordokat állított fel eladásaiban és eredményességének növelésében. A BMW 10,8 százalékkal 1194 millió euróra növelte az év első felében nettó eredményét, míg az Audi 336 milliós adózott eredménye ugyanebben az időszakban 16,8 százalékos növekedést takar. Az Audinál jobban növelte viszont bevételeit a BMW: előbbié a tavalyi hasonló időszakhoz képest 7,7 százalékkal 12 milliárd euróra bővült, míg a másik német csoporté 10,5 százalékkal 22,7 milliárd euróra.

A rekordfélévet záró Audi sikerének hátteréről sokat elárul filmipari imázsa. A BMW sportautói már több éve elfoglalták az Aston Martinok helyét a James Bond-filmekben, az Audi pedig a tudományos-fantasztikus filmekre állt rá. A Mátrix, valamint a hamarosan Magyarországon is a mozikba kerülő Én, a robot című kasszasikerjelöltekbe szponzorálta be koncepcióautóit.

A győri Audi Hungária Kft., amely a csoport legnagyobb motorgyártója, 260 millió euróval nagyobb árbevételt ért el az év első fél évében, mint tavaly. Az Audi százszázalékos magyar leányvállalata 2,15 milliárd eurós árbevételt, a tavalyi első fél évnél 14 százalékkal többet ért el az idén.



Jól látszik, hogy a győri gyárban egyre inkább a motorgyártás kerül a fókuszba: a fél év alatt az Audinál összesen legyártott 780 354 motorból 777 662 készült Magyarországon, 88 672-vel több, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A szintén itt gyártott TT Coupé és a TT Roadster értékesítése csökkent, ugyanakkor azt, hogy a teljes autók gyártása azért nem kopik ki teljesen Győrből, mi sem mutatja jobban, mint hogy az új TT-k gyártását is elnyerte a győri gyár. Lőre Péter kommunikációs igazgató MTI-nek adott nyilatkozatából kiderül az is: Győrben május óta gyártják a négyhengeres dízelmotorokhoz való hajtókarokat, naponta 12 ezer darabot. Február óta Győrben készül a kézi váltóval és hathengeres motorral szerelt Audi TT, és ettől az évtől gyártja a vállalat a kínai piacra a DSG váltós VR6-os TT-t is. (mh)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.