BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kulcsrakész üzlet

Régi hiányt pótol az október 14-16. között a Budapesti Corvinus Egyetemen megrendezendő első magyarországi franchise-expó a nemzetközi üzleti kiállítások és konferenciák magyarországi palettáján. A franchise, azaz a vásárolt márkanévre és vállalkozási rendszerre épülő rendszer, az elmúlt évtized egyik legdinamikusabban fejlődő, legnépszerűbb értékesítési modellje.

A franchise kitörési lehetőséget jelenthet azoknak a vállalkozóknak is, amelyek nehéz piaci helyzetbe kerültek, s egy biztonságos márka védelme alatt kívánják megőrzi önállóságukat. Emellett megkönnyítheti a pályaválasztást a frissdiplomások számára.

A franchise rendszerben egy márkanevet vagy kereskedelmi nevet, valamint egy kipróbált, komplex vállalkozási rendszert ad át egy vállalkozás a másiknak díjfizetés ellenében, amit az átvevő a szerződésben megállapított helyen, meghatározott ideig saját hasznára üzemeltet. A franchise folyamatos partnerkapcsolatot jelent, amelyben a jogok vásárlói a nagy nemzetközi és hazai márkák stabilitásának garanciájával építhetik fel saját üzletüket vagy terjeszkedhetnek tovább a hazai vagy akár a nemzetközi piacon. A franchise-kapcsolat mindkét fél számára ideális megoldás a költségmegosztásra, a beruházási, fejlesztési, marketing- és reklámköltségek jelentős csökkentésére.

A franchise legerősebb piacai: a szolgáltatások, a terjesztés és a kiskereskedelem.

Az ezredfordulón már több mint háromszáz franchise rendszer működött Magyarországon, amelyek együttes forgalma meghaladta az ezermilliárd forintot. A franchise-partnerek száma ugyanebben az évben mintegy 25-30 ezer volt, a beszállítói háttérvállalkozásai 80-100 ezer főt foglalkoztattak. (mh)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.