Régi hiányt pótol az október 14-16. között a Budapesti Corvinus Egyetemen megrendezendő első magyarországi franchise-expó a nemzetközi üzleti kiállítások és konferenciák magyarországi palettáján. A franchise, azaz a vásárolt márkanévre és vállalkozási rendszerre épülő rendszer, az elmúlt évtized egyik legdinamikusabban fejlődő, legnépszerűbb értékesítési modellje.
A franchise kitörési lehetőséget jelenthet azoknak a vállalkozóknak is, amelyek nehéz piaci helyzetbe kerültek, s egy biztonságos márka védelme alatt kívánják megőrzi önállóságukat. Emellett megkönnyítheti a pályaválasztást a frissdiplomások számára.
A franchise rendszerben egy márkanevet vagy kereskedelmi nevet, valamint egy kipróbált, komplex vállalkozási rendszert ad át egy vállalkozás a másiknak díjfizetés ellenében, amit az átvevő a szerződésben megállapított helyen, meghatározott ideig saját hasznára üzemeltet. A franchise folyamatos partnerkapcsolatot jelent, amelyben a jogok vásárlói a nagy nemzetközi és hazai márkák stabilitásának garanciájával építhetik fel saját üzletüket vagy terjeszkedhetnek tovább a hazai vagy akár a nemzetközi piacon. A franchise-kapcsolat mindkét fél számára ideális megoldás a költségmegosztásra, a beruházási, fejlesztési, marketing- és reklámköltségek jelentős csökkentésére.
A franchise legerősebb piacai: a szolgáltatások, a terjesztés és a kiskereskedelem.
Az ezredfordulón már több mint háromszáz franchise rendszer működött Magyarországon, amelyek együttes forgalma meghaladta az ezermilliárd forintot. A franchise-partnerek száma ugyanebben az évben mintegy 25-30 ezer volt, a beszállítói háttérvállalkozásai 80-100 ezer főt foglalkoztattak. (mh)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.