A német vállalatok több mint 80 százaléka a következő években kutatási és fejlesztési tevékenységében a hazai pályára helyezi a hangsúlyt. Ez tűnik ki a TNS Emnid piackutató tanulmányából, amelyben cégvezetők, üzemi tanácsok tagjai, szakszervezeti funkcionáriusok nyilatkoztak a németországi innovációs lehetőségekről. Ez éles ellentétben áll a termelés külföldi kiszervezésének tervével.

Mindenekelőtt a német kis- és középvállalatok akarják a k+f tevékenységükre fordítandó összegeket jelentősen megnövelni. A megkérdezett kkv-knak több mint 40 százaléka, a nagyoknak azonban csak 14 százaléka tervezi a k+f kiadások összegének növelését. Ennek köszönhetően nemcsak a saját cégnél, hanem annak környezetében is - például a beszállítóknál vagy a szolgáltatóknál - középtávon új munkahelyek létesülésével számolnak. Annak, hogy számos innováció végső soron nem vezet piacképes termékekhez, a többség szerint a vevők igényeinek az elhanyagolása az oka. (VG)