Az amerikai Walt Disney Co. 25 százalékkal növelte profitját, mert a tévéhálózatainál gyorsan nőtt a hirdetési bevétel, és ez bőven pótolta a filmstúdió bevételének lassúbb növekedését.

A szeptemberi hurrikánok miatt kevesebben látogattak a Disney floridai vidámparkjába, de többet költöttek, mint bármikor azelőtt.

A Walt Disney Co. adózott eredménye 516 millió dollárra, részvényeként 25 centre nőtt az üzleti éve szeptemberrel zárult utolsó negyedében az egy évvel korábbi 415 millió dollárhoz, 20 centhez képest. Az elemzők 18 centet vártak most. A negyedévi eredményt ezúttal 102 millió dolláros egyszeri tétel is javította, az adóhatósággal kötött megállapodásból.

A bevétel 7,5 százalékkal 7,54 milliárd dollárra emelkedett - közölték a cégnél pénteken -, az elemzők valamivel többet, átlagosan 7,57 milliárdot vártak.

Az egész üzleti évben az egy részvényre jutó adózott eredmény 72 százalékkal nőtt, messze meghaladva az 50 százalékos vállalati előrejelzést - tették hozzá. (fn)