Az idei karácsonyi bevásárlási láz slágerterméke minden, ami DVD-vel kezdődik. Tokaji Zsolt, a Metro áruházlánc marketingvezetője szerint kelendők a lapos számítógép-monitorok, a DVD-írók, a DVD- lejátszók, nő az érdeklődés a jobb digitális fényképezőgépek iránt és viszik az egyre olcsóbb digitális vidokamerákat is. A televíziók közül kedveltek az alsó kategóriás, 55 centiméter átmérőjű készülékek, de jól értékesíthetők a projektoros és plazmatévék, illetve a házimozi-rendszerek is. Népszerű a kenyérsütő és a porzsák nélküli porszívó, a Black&Decker számos barkácsberendezése, a játékok közül pedig a Lego-termékek fogynak leginkább. Az Auchanban ugyanakkor nem nőtt kirívóan a számítástechnikai eszközök forgalma. Jól fogy itt is a DVD-lejátszó, az írható DVD-lemez és a házimozi-rendszer. A ruházati termékek a várakozások alatt teljesítettek. Az élelmiszerek közül megugrott az alkoholos italok, főként a törkölypálinka forgalma. Az Auchannál a társasjátékok viszik a prímet a játékok közül, elsősorban a kreatív eszközök közkedveltek. Az egri Tescóban panaszkodtak a forgalomra: az elmúlt években ilyentájt már csúcsforgalom volt, most azonban korántsincs így. A vásárlók elsősorban élelmiszer miatt térnek be a város szélén lévő áruházba, esetleg játékot vesznek. Egy-egy kosár tartalmáért a vásárlók 20-30 ezer forintot hagynak a pénztárnál. (Nszab. dec. 18., 9. old.)