A kormány nagy hangsúlyt fektet a regionális repterek kiépítésére és korszerűsítésére. A legfontosabb feladat a debreceni és a sármelléki repülőtér nemzetközi légikikötővé fejlesztése, amelyhez a központi költségvetés jelentős támogatást biztosít - jelentette ki Kolber István, a regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős miniszter. A két kiemelt jelentőségű vidéki mellett további regionális légikikötőket - így a nyíregyházit, pécsit, szegedit, taszárit és a győr-périt - is bevonnak a fejlesztésekbe.

Az idén összesen csaknem 1,1 milliárd forintot fordított a költségvetés a repterek infrastruktúrájának kiépítésére. A sármelléki repülőtér 365 millió forint támogatást kapott, s így sikerült megteremteni annak feltételeit, hogy külföldi befektetők is érdeklődjenek az objektum hasznosítása iránt. A debrecenit 220 millió forinttal támogatta a kormány. Ebből megvalósulhat a kiszolgálóépületek rekonstrukciója, a biztonságtechnikai rendszer fejlesztése, valamint a kifutópálya és a gurulóutak betonszerkezetének korszerűsítése. A nyíregyházi légikikötő korszerűsítése gyakorlatilag befejeződött, a 110 millió forintos támogatás segítségével új üzemanyag-tároló és -töltőállomás épült, berendezték az utasforgalmi épületet, s beszerezték a biztonsági és egyéb kiszolgálóeszközöket. Pécs-Pogányban 130 millió forintos állami támogatással átépítették a forgalmi épületet. A romániai tranzitforgalom szempontjából jelentős szegedi repülőtéren új üzemanyagtöltő állomás épül, kiszolgáló járműveket szereztek be, pálya- és vízépítési munkálatok folynak a 158 millió forint támogatásból.

A regionális repülőterek fejlesztése jövőre folytatódik. Ez azért is fontos, mert a fapados légitársaságok megjelenése és járataik növekvő száma élénkítő hatással lehet a turisztikai ágazatra. Az új EU-tagországok körében végzett, a 2004. május elseje óta beindult fapadosjárat-sűrűségről készített elemzés szerint Budapest vezet a többi fővárossal szemben. A fapadosok megjelenése - 2003 májusa óta - folyamatosan növekszik a légi úton hazánkba érkező turisták száma, októberben már az utasok több mint 22 százaléka ilyen járatról szállt le. A fapados járattal érkező külföldi turisták elsősorban klasszikus városlátogatásra érkeznek Budapestre, de a cél az, hogy minél többen jussanak el a vidéki turisztikai célpontokhoz is.