A MÁV Rt. által felállított bírálóbizottság kizárta a Siemenst az elővárosi motorvonatok beszerzésére kiírt pályázatból, így a francia Alstom, a svájci Stadler és a kanadai Bombardier maradt versenyben - tudta meg a Napi Gazdaság. A kiváló magyarországi kapcsolatokkal rendelkező német vállalat állítólag azért esett ki, mert azokkal a Budapest-Esztergom vonalon is közlekedő Desiro típusú vonatokkal pályázott, amelyekkel nem elégedett a magyar vasúttársaság. A francia Alstom a Ganz Holdinggal együttműködve teljesítené a megrendelést. A cég ígérete szerint a Caradia Duplex vonatok hazánkban készülhetnének, és a következő 30 évben a karbantartásuk is itthon zajlana. A Bombardier esélyeit növeli, hogy jó kapcsolata van a MÁV Rt.-vel, közös tulajdonukban van a Dunakeszi MÁV-Bombardier Kft., amely évente több milliárd forint értékű megrendelést kap a vasúttársaságtól. Ez azonban nem biztos, hogy elegendő lesz a győzelemhez, szakértők szerint ugyanis a Dunakeszin lévő üzem a MÁV járműveinek felújítására, karbantartására alkalmas, ám az új motorvonatok gyártására viszont nem megfelelő. A Ganz Transelektróval együttműködő Stadlerrel pedig az a probléma, hogy az általa nevezett vonatok még nem futottak annyit, mint amennyi a pályázati kiírás megkövetel. A magyar vasúttársaság 2006 első felében szeretné üzembe állítani az új szerelvényeket, ám ehhez ebben a hónapban meg kellene kötni a szerződést. Erre nincs esély, hiszen az árakról még csak most kezdenek tárgyalni a felek. (NG 5. old.)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.