A magyarországi közlekedési infrastruktúra fejlesztése 2004- 2006 között 561 millió euró támogatást kaphat az Európai Unió kohéziós alapjából. Kenéz Győző, a Team Europe Magyarország szakértője a transzeurópai közlekedés hazánkat érintő sajátosságairól elmondta: ebből az összegből már lehívtak 55 millió eurónyit a múlt év végéig megvalósított 113 millió eurós beruházásokhoz. A megkötött szerződések értéke 253 millió euró, az idén várható brüsszeli lehívás pedig százmillió euró lehet.

Az EU a következő költségvetési ciklus tervezésekor új szomszédaira is figyel - mutatott rá Zsolnay Tamás, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium főosztályvezetője. Külön munkacsoport tekinti át, hogy a közösségen kívüli európai, észak-afrikai és közel-keleti országokkal hogyan alakítható ki a megfelelő közlekedési kapcsolat. Már sok projektjavaslat érkezett a 25 tagországból. Magyarország számára három irány fontos: az ukrán, a szerb és a horvát.

A kohéziós alapból finanszírozott projektek előkészítésére a tíz csatlakozó ország ötvenmillió eurót kapott a TEN-T alapból. A források húsz százalékát - a jól előkészített pályázatoknak köszönhetően - Magyarország nyerte el. Ebből öt projekt - a Duna hajózhatóságának javítása, a Szajol-Záhony, illetve a Székesfehérvár-Boba vasútvonal fejlesztése, a Connect (közúti információtechnológiai rendszer) fejlesztése, valamint a veszélyes áruk folyami szállítása (RIS) - összesen 28,89 millió eurós költségéből 10,09 milliót finanszíroz az EU.