Egy első ízben végzett felmérés szerint egyelőre még csak minden ötödik internetező részesíti előnyben az újságok online változatait az "offline", azaz nyomtatott változatokhoz képest - írja a hwsw a news.com nyomán. A Nielsen/NetRatings friss felmérése szerint az internetezők 72 százaléka továbbra is olvassa a nyomtatott újságokat annak ellenére, hogy néhány kattintással elérheti annak internetes változatát is.
A megkérdezettek hét százaléka megosztja "erőforrásait" a két változat között és felváltva olvassa hol az interneten megjelenő, hol a nyomtatott változatot. Az internetezők újságolvasási szokásairól most készült első alkalommal felmérés, korábbi adatok nem állnak rendelkezésre, így sajnos azt sem tudhatjuk, hogy a szélessávú internet robbanásszerű terjedése mennyiben változtatta meg az Egyesült Államokbeli webezők szokásait.
Az újságok statisztikái ugyanakkor jóideje azt mutatják, hogy egyre kevesebben olvassák a nyomtatott változatokat: az olvasók inkább az interneten gyorsabban és nem utolsósorban ingyenesen megjelenő hírekre kíváncsiak, melyet vagy az adott újság internetes honlapján, vagy olyan hírkeresőszerű szolgáltatásain keresztül szereznek be, mint amilyet a Yahoo! és a Google nyújt számukra.
Bár az nyomtatott újságkiadásból származó bevételek lassan emelkednek, a piac továbbra is pang, mondhatni válságát éli. A korábban említett két internetes vállalat ugyanakkor jelentős bevételi forrásokra tesz szerint szolgáltatásai és ehhez kapcsolódó reklámtevékenysége által. Az internetes híroldalak egyre növekvő forgalmát a kiadók gyakrabban frissített eredeti és egyedi tartalommal, fórumozási lehetőséggel bővítik, mely egy öngerjesztő folyamat: ezek a lehetőségek még inkább elcsábítják a papíralapú újságoktól az olvasókat.
A New York Times online változata például 25 százalékkal növelte olvasói számát egy év alatt, májusban 11,3 millióan olvasták az internetes újságot. A USATODAY.com a második legnagyobb a felmérés adatai szerint, ugyanabban a hónapban 9,2 millió olvasója volt, 15 százalékos növekedéssel.
Májusban a Yahoo News oldalain 23,8 millió olvasót regisztráltak, míg a Google News 7,1 millió látogatót vonzott. Az internetes szolgáltatások ugyanakkor a nevesebb lapok online változatánél kisebb méretékben csupán 3-4 százalékkal több olvasót szereztek, mint egy évvel ezelőtt. (hwsw)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.