Nő az egészséges élelmiszerek népszerűsége
Az ACNielsen Piackutató 59 országban végzett felmérése szerint az olívaolajak, az energiaitalok és müzlifélék vezetik az élelmiszerek eladás-növekedési toplistáját - írja a Kreatív Online.
Az átlagosnál jobban emelkedik az egészséges táplálkozást vagy jó közérzetet (wellness) szolgáló élelmiszerek forgalma. Az olívaolaj, a sport- és energiaital, továbbá gabonapehely/müzli vezeti az összes élelmiszerfajta növekedési toplistáját; ezekből ugyanis 53, 52 és 51 százalékkal adtak el többet a kiskereskedelemben tavaly, mint egy évvel korábban. Az ACNielsen Piackutató vállalat 59 országban végzett felmérése szerint nemcsak Magyarországon, de a világon általában az egészséges étkezésre való törekvés az egyik fő fogyasztási trend.
A magyar boltokban a szintén egészséges étrendbe tartozó sajt eladása 25, a tejdesszerté pedig 23 százalékkal növekedett egyik évről a másikra. Az olívaolaj vezető pozícióját a főzési szokások változásának köszönheti: a termék célcsoportja kimondottan a modern bolttípusok vásárlói, ugyanis az országban 77 olyan üzlet működik, amely 2500 négyzetméteresnél nagyobb, és azokban adják el az összes olívaolaj több mint felét. A sport- és energiaitalok kínálatában jelentős szerepet játszanak kereskedelmi márkás termékek. (Kreatív Online)


