BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Olcsóbb lesz a kénmentes gázolaj?

A Mol adhatja az utolsó lökést a fuvarozók és a kormány egyezségéhez, holnap áll üzembe a cég új gyára, amely kénmentes és így kisebb adókulcsú - ha a kormány is így akarja - üzemanyagot hoz létre. A hét végén a gazdasági tárca konkretizálta javaslatait, péntekre kiderül, érnek-e valamit.

A kormányfő avatja fel a Dunai Finomítóban a gázolaj-kénmentesítő és benzin-kénmentesítő üzemet. A lényegében "kéntelen" üzemanyag - bevezetése 2009-re uniós előírás - azonkívül, hogy környezetbarát, az autó, teherautó életét és hatékonyságát is növeli.

A "kéntelen" benzint és gázolajat már más termék-, illetve jövedékiadó-kategóriába lehet sorolni. Ez durván literenként tíz forint mínuszt jelenthet. Ami nem feltétlenül jelenti, hogy ennyivel kevesebbért is tankolunk, mégpedig két okból. Az első: mindkét termék előállítása drágább, így a Mol költségei is nagyobbak, ráadásul a cég 55 milliárd forintot költött az egész projektre. A második ok: az átsorolási, a különböző adó-visszaigénylési és ehhez tartozó uniós képletek finoman szólva komplikáltak, alapvetően a kormányzattól függ, hogy meglépik-e. A Magyar Hírlap információi szerint Gyurcsány Ferenc kedden a gázolaj kérdésében mindenképpen bejelenti az "átsorolási folyamat" megindítását, benzinügyben még egyeztetnek.

Ez elvileg elég lehet ahhoz is, hogy megszülessen végre az alku a fuvarozókkal. Szanyi Tibor, a gazdasági minisztérium politikai államtitkára szombaton, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete közgyűlésén - a négy közül az egyik sofőrszervezet, 1750 taggal - átadta a tárca megállapodástervezetét. (Magyar Hírlap)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.