A Mol adhatja az utolsó lökést a fuvarozók és a kormány egyezségéhez, holnap áll üzembe a cég új gyára, amely kénmentes és így kisebb adókulcsú - ha a kormány is így akarja - üzemanyagot hoz létre. A hét végén a gazdasági tárca konkretizálta javaslatait, péntekre kiderül, érnek-e valamit.

A kormányfő avatja fel a Dunai Finomítóban a gázolaj-kénmentesítő és benzin-kénmentesítő üzemet. A lényegében "kéntelen" üzemanyag - bevezetése 2009-re uniós előírás - azonkívül, hogy környezetbarát, az autó, teherautó életét és hatékonyságát is növeli.

A "kéntelen" benzint és gázolajat már más termék-, illetve jövedékiadó-kategóriába lehet sorolni. Ez durván literenként tíz forint mínuszt jelenthet. Ami nem feltétlenül jelenti, hogy ennyivel kevesebbért is tankolunk, mégpedig két okból. Az első: mindkét termék előállítása drágább, így a Mol költségei is nagyobbak, ráadásul a cég 55 milliárd forintot költött az egész projektre. A második ok: az átsorolási, a különböző adó-visszaigénylési és ehhez tartozó uniós képletek finoman szólva komplikáltak, alapvetően a kormányzattól függ, hogy meglépik-e. A Magyar Hírlap információi szerint Gyurcsány Ferenc kedden a gázolaj kérdésében mindenképpen bejelenti az "átsorolási folyamat" megindítását, benzinügyben még egyeztetnek.

Ez elvileg elég lehet ahhoz is, hogy megszülessen végre az alku a fuvarozókkal. Szanyi Tibor, a gazdasági minisztérium politikai államtitkára szombaton, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete közgyűlésén - a négy közül az egyik sofőrszervezet, 1750 taggal - átadta a tárca megállapodástervezetét. (Magyar Hírlap)