Hétfőn a Nemzetközi Autós Szövetség (FIA) a Forma-1 minden szereplőjéhez eljutatta a 2008-as szabálymódosítási javaslatok vázlatát, miután múlt héten a Motorsport Világtanács elfogadta azokat. A világ legsikeresebb autóverseny-sorozatát totálisan megváltoztató új előírásokat nagy részben az FIA-elnök Max Mosley találta ki, és terjesztette a világszövetség elé néhány hete.
Ötleteinek egy részéről már tavaly tudni lehetett, és a legtöbb istálló elutasította azokat. Egyedül a Ferrari állt ki mellette, amely januárban nagy meglepetésre aláírta a Formula One Management (FOM), az üzleti jogokat kezelő cég, az FIA és a csapat között létrejött, 2008-ban életbe lépő Concorde-szerződést. A világbajnok gárda annak ellenére tette ezt, hogy előtte évekig fenyegetőzött a Forma-1-ből való kiválással - a rivális versenysorozat támogatóinak szószólója volt -, amennyiben nem kap jobb feltételeket.
Az F1-et meghatározó megállapodást a többiek azóta sem írták alá, az egyeztető ülésekre sem mentek el, sőt, folytatták a Grand Prix World Championship (GPWC) építgetését. Bár nyíltan csak a Minardi-tulajdonos Paul Stoddart mondta ki, valóban igaz lehet, hogy a szabályokat önkényesen kitaláló Max Mosleyval van gondjuk, és leginkább ezért nem írnak alá.
A Ferrari csapatfőnöke, Jean Todt hétfőn először nyilvánította ki, hogy az olasz team Mosley mellett áll: "Támogatom a politikáját, szerintem nagyszerű elnök. Persze nem mindig értek egyet vele, de mindenképp tiszteletet érdemel." Az f1racing.net írása szerint Todt elismerte, a "többiek viszont nem szeretik őt, és mindent megpróbálnak, hogy ne ő legyen az elnök".
A Minardi vezetője, Paul Stoddart persze újra kijelentette, Max Mosleynak le kell mondania: "Ha nem mond le Max, nem maradok a Forma-1-ben. Túl rövid az élet, hogy belekeveredjek ebbe a politikai szarba. Az évet még befejezem, de ha marad, elkezdem árulni a Minardit". Nem tudni, utóbbi fenyegetésétől hányan ijedtek meg, de abban igaza van, hogy ha a Mosley-szabályok életbe lépnek, teljesen kicserélődik a sorozat. "Vagy lemond, vagy a napjainkban ismert Forma-1 tűnik el. Mindegy, ki jön helyette, csak jobb lehet. Szerintem biztosan létre jön az ellenbajnokság" - nyilatkozta az angol News of the World című lapnak Stoddart.
A 2008-as előírásokra vonatkozó hivatalos döntésnek, ezzel együtt a Concorde-szerződésnek még idén meg kell születnie, ám ehhez az összes istálló beleegyezésére szükség van.
Természetesen rengeteget ártott a vitának az indianapolisi Michelin-bojkott, amikor a francia gumiszállító csapatai abroncsaik veszélyessége miatt nem vettek részt a versenyen, és csak hat autó indult. Az FIA szerint két szabályt megsértett hét gárda, büntetést mégsem kaptak: amennyiben szeptember közepéig kárpótolják a dühös amerikai szurkolókat, állítólag nem is fognak.
A szabályokról épp szeptember végéig kell megegyezésre jutni, mert októberben a Motorsport Világtanács elé kötelesek terjeszteni a végső változatot, amellyel mindenki egyetért. (Index.hu)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.