Az ACNielsen globális fogyasztói bizalmi indexe 2005 novemberében 98 pontra ugrott a májusi 92-ről a 0-tól 200-ig terjedő skálán. Magyarországon novemberben végezték el először a felmérést; a 90 pontos eredmény nemcsak a globális, de a 95 pontos európai átlagtól is elmarad. A magyarok elsősorban munkahelyük biztonsága miatt aggódnak: az elkövetkező 12 hónap kilátásait mindössze az 500 megkérdezett 31 százaléka ítéli kedvezőnek (vagyis számít a biztonság növekedésére), és ezzel hazánk az öt leginkább pesszimista ország közé került. Európában csak a portugálok és a franciák félnek jobban munkahelyük elvesztésétől.
Nemigen bíznak a magyarok személyes pénzügyi helyzetük javulásában sem: ebből a szempontból az ország a leginkább borúlátók tízes mezőnyébe tartozik. Az 57 százalékos európai átlaggal szemben a magyaroknak csak 50 százaléka számít kedvező változásra. Annak ellenére így van ez, hogy a felmérést a rendszeresen internetezők körében végezték el; s míg ez a kör a legfejlettebb országokban szinte a teljes lakosságot lefedi, addig máshol – így Magyarországon is – felülreprezentáltak a fiatalok, a magas iskolai végzettségűek és az átlagosnál nagyobb jövedelműek. Az európai átlagnak megfelelő arányban – 40 százalékban – nyilatkoztak úgy a magyar megkérdezettek, hogy az árak és anyagi helyzetük alapján a jelenlegi időszak kedvező a szükségesnek ítélt fogyasztási cikkek megvételére.
Európa gazdasági kilátásainak jobbra fordulását jelzi, hogy a kontinensen tíz országban nőtt a bizalom a májusi felméréshez képest. Általában javult a munkahelyek biztonságának megítélése is. Az európai bizalom ugyanakkor három ponttal még mindig elmarad a globális átlagtól, amelyet elsősorban az észak-amerikai és az ázsiai-óceániai fogyasztók optimizmusa húz fel. Európában a norvégok és a dánok, világviszonylatban pedig az indiaiak bizonyultak a legderűlátóbbnak; utóbbiak esetében ugyanakkor nem szabad megfeledkezni az internetet használók nagyon alacsony arányáról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.