BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Robbantottak a "női" cégek

Robbanásszerűen nő a női cégtulajdonosok száma az Egyesült Államokban. Egy felmérés szerint 1997 és 2002 között a nemzeti ütem kétszeresével, 19 százalékkal nőtt az általuk legalább 51 százalékban birtokolt vállalatok száma. Az összes magánvállalkozások 28 százalékát nők jegyezték 2002-ben, ezek többsége egyéni vállalkozás.
Különösen aktívnak tűnnek a nők Nevada, Georgia és Illinois államban, ahol a helyi vállalkozások 30 százalékát jegyezték. Üzletasszonyokkal legnagyobb számban Los Angelesben futhatunk össze, számuk megközelíti a 266 ezret. A női cégek majd harmada az egészségügyben és szociális területen tevékenykedik. A több mint 117 ezer női tulajdonos által jegyzett vállalat egymillió dolláros forgalmat bonyolít le, és a 7240 cég alkalmazottainak száma meghaladja a százat.
A 2002-ben végzett felmérés – amelyben nők által jegyzett cégként szerepelnek azon vállalkozások, ahol legalább 51 százalékos tulajdonhányaduk van – azt mutatta, hogy az Egyesült Államokban 6,5 millió cégük van a nőknek, 13,2 millió a férfiaknak és 2,7 millió vegyes tulajdonú. A legtöbb női társaságnak egyedül a tulajdonos az alkalmazottja, s ez teljesen általános a magánvállalkozások esetében: a felmérés szerint az összes amerikai vállalkozás 76 százalékának a tulajdonoson kívül nincs más alkalmazottja.
A trend még nem teljesen elfogadott üzleti körökben, a nőknek keményen meg kell dolgozniuk azért, hogy elfogadják őket, illetve vállalkozásukat – véli Susan Phillips Bari, a női vállalkozók nemzeti tanácsának elnöke. Véleménye szerint lenyűgöző ugyan a társaságok száma, de aggasztó, hogy a női tulajdonú cégek a kormányzati megrendelések mindössze három, a vállalati megrendelések négy százalékát kapják meg. (VG)

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.