BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Versengő benzinkutak - erősebb versenyben tankolunk

Az idén tovább koncentrálódik a hazai üzemanyag-kiskereskedelem. Az Aral, a Q8, a BP, a Total és az AVA példáját követve távozik az amerikai ConocoPhillips, s kérdés, mit lép majd honfitársa, az ExxonMobil, amely piaci találgatások szerint a kivonulást fontolgatja, a hivatalos álláspont szerint viszont szó sincs ilyesmiről. A piacvezető nagyok – Mol, Shell, OMV – pozíciójavító szolgáltatásokra és bővítésekre kényszerülnek, válaszút elé állítva a középmezőnyt. Az orosz Lukoil és a ConocoPhillips például már döntött, kettejük közül az utóbbi vállalta a kis hal szerepét. Mára a piac befogadott szereplőivé váltak a hipermarketek kútjai. Ezek egyszerre támasztottak versenyt a kicsi, olcsó, márka nélküli, úgynevezett fehér kutaknak, továbbá a nagyoknak, amelyek minőségi okokból ugyan nem tekintik őket versenytársaknak, de az áraikra oda kell figyelniük. Magyarországon ma mintegy 1600 üzemanyagtöltő állomás működik, ebből 358 a Molé. A piacvezető társaságnak 38 százalékos piaci hányada van. A kúthálózat sűrűsödésével ma már ún. mikropiacokon alakul ki a 95-ös benzin és a dízelolaj ára. Egy-egy mikropiac között azonban országosan továbbra sem ritka a literenként 5-10-15 forintos áreltérés. Tavaly visszaszorult az üzemanyag-turizmus, illetve -csempészet is a VPOP szigorú ellenőrzésének köszönhetően. Az eredmény megmutatkozott a hazai eladások növekedésében is, kérdés azonban, mi lesz az idén. A piac több szereplője a megszorító intézkedések hatására a benzinforgalom csökkenésére számít. Viszont holnaptól megint olcsóbban tankolhatunk.

A teljes cikk itt olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.