Az idén tovább koncentrálódik a hazai üzemanyag-kiskereskedelem. Az Aral, a Q8, a BP, a Total és az AVA példáját követve távozik az amerikai ConocoPhillips, s kérdés, mit lép majd honfitársa, az ExxonMobil, amely piaci találgatások szerint a kivonulást fontolgatja, a hivatalos álláspont szerint viszont szó sincs ilyesmiről. A piacvezető nagyok – Mol, Shell, OMV – pozíciójavító szolgáltatásokra és bővítésekre kényszerülnek, válaszút elé állítva a középmezőnyt. Az orosz Lukoil és a ConocoPhillips például már döntött, kettejük közül az utóbbi vállalta a kis hal szerepét. Mára a piac befogadott szereplőivé váltak a hipermarketek kútjai. Ezek egyszerre támasztottak versenyt a kicsi, olcsó, márka nélküli, úgynevezett fehér kutaknak, továbbá a nagyoknak, amelyek minőségi okokból ugyan nem tekintik őket versenytársaknak, de az áraikra oda kell figyelniük. Magyarországon ma mintegy 1600 üzemanyagtöltő állomás működik, ebből 358 a Molé. A piacvezető társaságnak 38 százalékos piaci hányada van. A kúthálózat sűrűsödésével ma már ún. mikropiacokon alakul ki a 95-ös benzin és a dízelolaj ára. Egy-egy mikropiac között azonban országosan továbbra sem ritka a literenként 5-10-15 forintos áreltérés. Tavaly visszaszorult az üzemanyag-turizmus, illetve -csempészet is a VPOP szigorú ellenőrzésének köszönhetően. Az eredmény megmutatkozott a hazai eladások növekedésében is, kérdés azonban, mi lesz az idén. A piac több szereplője a megszorító intézkedések hatására a benzinforgalom csökkenésére számít. Viszont holnaptól megint olcsóbban tankolhatunk.
A teljes cikk itt olvasható