Tovább mérséklődött a kiskereskedelmi forgalom volumene: augusztusban 0,1 százalékkal csökkentek az eladások az előző hónaphoz képest, így tizenkét hónap alatt összesen 3,6 százalékkal szorultak vissza az értékesítések. A visszaesés továbbra is aránytalanul oszlik meg a különböző terméktípusok között: az élelmiszer jellegű termékek forgalma 2, míg a nem élelmiszer jellegűeké 4,9 százalékkal csökkent 2006 augusztusához képest. A kiskereskedelem két fő árucsoportja közötti különbség azonban kezd eltűnni: míg az év eddigi részében a lakosság nem volt hajlandó mérsékelni élelmiszer-fogyasztását, addig a mostani mutató már rugalmasabb keresletet mutat a szektorban; az emberek láthatóan elkezdték visszafogni vásárlásaikat.
Havi bázison tekintve érzékelhetően nőttek az eladások a textilboltokban, a könyv- és újságpapírpiacon és a csomagküldő szolgáltatásoknál; az iparcikkeken kívül az összes nem élelmiszer jellegű termék forgalma bővült. Ez a kiskereskedelem egyértelmű élénkülésére utalna, az élelmiszer-eladások 0,4 százalékos mérséklődése miatt azonban még a következő hónapok is kedvezőtlen statisztikát produkálhatnak. Az élelmiszer-forgalmi adatok különösen szeptembertől mutathatnak komolyabb csökkenést, ekkor kezdődött meg az agrárárak begyűrűzése a feldolgozott élelmiszerekébe. Ha a következő hetek-hónapok valóban 10-15 százalékos drágulást hoznak, akkor a fogyasztás szűkítése lényegében elkerülhetetlen – de az árrobbanás hatásai alól a többi ágazat sem vonhatja ki magát.
Novembertől már növekedhet a forgalom, karácsonyra dinamizálódhat a lakossági kereslet – mondta lapunknak Németh Dávid, az ING Bank szakértője. Az élelmiszer/nem élelmiszer jellegű termékek között márciusban kinyílt olló becsukódása megkezdődött, így a következő hónapokban elsősorban az iparcikkek, tartós fogyasztási cikkek forgalma bővülhet. Ezzel együtt a lakossági hitelek szintje tovább emelkedhet. A várható trendforduló ellenére továbbra sem lesz a kiskereskedelem a magyar gazdaság húzóereje.
Az idén nem lesz fordulat a kiskereskedelemben, de a tavaly augusztusban megkezdődött korrekció üteme már nem lesz olyan gyors, mint eddig – nyilatkozott Forián Szabó Gergely, a Pioneer Investments elemzője. Jövőre az ideinél valamivel kedvezőbben alakul az ágazat helyzete, a tavaly nyári csúcspontot azonban a következő fél évben nem érjük el. A kereslet szűkülése tompíthatja az inflációs hatásokat az élelmiszerpiacon, a termelők nem tudják olyan mértékben növelni áraikat, amennyire azt az alapanyag-drágulás indokolttá tenné. VG
A Praktiker cégvezetése optimista, így a barkácslánc annak ellenére teljesíteni kívánja a 46 milliárd forintos árbevételi tervet, hogy a céget sem kerülte el a megszorító intézkedések hatása. Karl-Heinz Keth, a társaság ügyvezető igazgatója szerint a vevők az év elején felélték tartalékaikat, és azóta csökken a vásárlási kedv. Ezért fokozottan figyelnek az akciók hatékonyságának növelésére, például megújították az őszi–téli katalógust, amelyben számos tippet adnak, hogyan tudnak adott esetben spórolni a vásárlók.
Az idén 5–6,5 százalékos árbevétel-növekedést váró tíztagú Auchan hálózat vezérigazgatója, Jean Paul Filliat kiemelte: korábban sosem látott ütemben nő az akciós termékek forgalma, s a hipermarketek azt tapasztalják, hogy sokan csak az árkedvezményes cikkeket vásárolják. Ennek köszönhető, hogy a hálózat élelmiszer-eladásai növekedtek, míg az iparcikkek forgalma csökkent.
A Saturn áruházak nem tapasztalták a forgalom esését az első három negyedévben a tavalyi azonos időszakhoz képest, mert a megszorító intézkedések hatása kisebb, mint a szórakoztatóelektronikai cikkek áresése – mondta Balogh Péter, a Saturn koncepciómenedzsere, hozzáfűzve, hogy azért is nőhet folyamatosan a kereslet a Saturn fő erőssége, a szórakoztatóelektronika iránt, mert a fogyasztói árszint állandó csökkenése révén új árucsoportok válnak tömegtermékké.
Az év elején attól tartottunk, elmaradnak a vevők, ennek ellenére két számjegyű a forgalom bővülése – jelentette ki Medgyesi Dénes, a jelenleg öt sportáruházában 17 ezer négyzetméternyi eladótérrel rendelkező Decathlon Magyarország Kft. kereskedelmi vezetője. Az árbevétel nem csupán amiatt nőtt ilyen mértékben, mert tavaly augusztus óta két áruházat nyitott a cég, hanem a régiek forgalombővülése is meghaladta a tíz százalékot.
A Praktiker cégvezetése optimista, így a barkácslánc annak ellenére teljesíteni kívánja a 46 milliárd forintos árbevételi tervet, hogy a céget sem kerülte el a megszorító intézkedések hatása. Karl-Heinz Keth, a társaság ügyvezető igazgatója szerint a vevők az év elején felélték tartalékaikat, és azóta csökken a vásárlási kedv. Ezért fokozottan figyelnek az akciók hatékonyságának növelésére, például megújították az őszi–téli katalógust, amelyben számos tippet adnak, hogyan tudnak adott esetben spórolni a vásárlók.
Az idén 5–6,5 százalékos árbevétel-növekedést váró tíztagú Auchan hálózat vezérigazgatója, Jean Paul Filliat kiemelte: korábban sosem látott ütemben nő az akciós termékek forgalma, s a hipermarketek azt tapasztalják, hogy sokan csak az árkedvezményes cikkeket vásárolják. Ennek köszönhető, hogy a hálózat élelmiszer-eladásai növekedtek, míg az iparcikkek forgalma csökkent.
A Saturn áruházak nem tapasztalták a forgalom esését az első három negyedévben a tavalyi azonos időszakhoz képest, mert a megszorító intézkedések hatása kisebb, mint a szórakoztatóelektronikai cikkek áresése – mondta Balogh Péter, a Saturn koncepciómenedzsere, hozzáfűzve, hogy azért is nőhet folyamatosan a kereslet a Saturn fő erőssége, a szórakoztatóelektronika iránt, mert a fogyasztói árszint állandó csökkenése révén új árucsoportok válnak tömegtermékké.
Az év elején attól tartottunk, elmaradnak a vevők, ennek ellenére két számjegyű a forgalom bővülése – jelentette ki Medgyesi Dénes, a jelenleg öt sportáruházában 17 ezer négyzetméternyi eladótérrel rendelkező Decathlon Magyarország Kft. kereskedelmi vezetője. Az árbevétel nem csupán amiatt nőtt ilyen mértékben, mert tavaly augusztus óta két áruházat nyitott a cég, hanem a régiek forgalombővülése is meghaladta a tíz százalékot.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.