Itthon nem népszerűek a .eu-s honlapok
Majdnem hárommillióan regisztráltattak maguknak „.eu” legfelső szintű tartománynévre (TLD) végződő internetes honlapcímet az elmúlt két évben. A .eu-TLD Európában a negyedik, világszerte pedig a kilencedik legnépszerűbb kiterjesztéssé nőtte ki magát azóta, hogy az Európai Unió éppen két éve, 2006. április 7-én megindította regisztrációját. Az uniós TLD-re előfizetők között nemcsak nagy szervezetek és vállalatok, de kis- és közepes vállalkozások, nem kormányzati szervezetek (NGO) és magánszemélyek is megtalálhatók.
Minél jobban növekszik az unió egységes belső telekommunikációs piaca, annál inkább gondoskodnunk kell róla, hogy a .eu-TLD még ismertebbé és megbízhatóbbá váljon – nyilatkozta Vivien Reding illetékes biztos. Az Európai Bizottság szerint a .eu hozzásegíti az uniós polgárokat és vállalkozásokat, hogy kihasználják az egységes piac nyújtotta előnyöket. A 2006-os robbanásszerű regisztrációs hullám után tavaly is komoly volt az érdeklődés, és több mint 300 ezer .eu-ra végződő honlapcímet hoztak létre. A .eu eddigi sikerességét támasztja alá az az adat is, amely szerint a 2006-os regisztrációs előfizetések 80 százalékát 2007-ben is megújították.
Az egyes tagországokat tekintve Németországból származik az összes regisztráló messze legnagyobb, közel egyharmad része. Érdekes, hogy közvetlenül utána a lényegesen kisebb Hollandia következik 13 százalékot meghaladó részesedéssel. Magyarország részaránya az 1 százalékot sem éri el az összes regisztrációból, alaposan lemaradva e téren például a hasonló méretű Csehországtól, ahol eddig háromszor többen biztosítottak maguknak .eu végződésű internetes címet. VG


