Magyar gazdaság

Véget érhetnek a kilométeres horvátországi dugók

A beruházó ígérete szerint az autósok a jövő év júniusában már használhatják az A1-es autópálya két leghosszabb alagútjának párjait, amelyek hiánya ma még kilométeres dugókat okoz.

A Mala Kapela és Sveti Rok alagutaknál a kétszer két sávos autópálya egy-egy sávra szűkül, ezért a nyári hétvégeken nem ritkák a 10 kilométernél is hosszabb torlódások, miután naponta 30 ezer autó közlekedik erre. A horvát állami útüzemeltető, a HAC ígérete szerint 2009 júniusában megnyitják a forgalom számára a párhuzamos alagutakat is - közölte a Jutarnji List napilap internetes kiadása.

A munkálatokat három műszakban végzik a horvát és osztrák cégekből álló konzorcium - köztük a Strabag, a Viadukt és a Letenye-Muracsány (Gorican) közötti Mura-hidat építő Hidroelektra Niskogradnja - dolgozói, összesen csaknem ötszázan. A Károlyvárostól (Karlovac) délre fekvő Mala Kapela alagútjai csaknem 5800 méteresek, a Zára (Zadar) előtt a Velebit-hegységet átlyukasztó Sveti Rok vágatai pedig közel 5700 méter hosszúak.

Nemrég írták ki az új járatok jelzőberendezéseire szóló pályázatot, amelyekben a meglévő alagutakhoz hasonlóan kétszázszoros nagyításra képes kamerákat is felszerelnek. Ezekre már csak azért is szükség van, mert a most szembejövő forgalomban közlekedő járművek között nem ritkák a balesetek.

A Jutarnji 2006-os adatokat idéz, amelyek szerint az egész horvát autópálya-hálózat alagútjaiban történt balesetek fele ebben a két hosszú vágatban esett meg. A Mala Kapela alagútban 27 balesetben nyolcan, a Sveti Roknál 38 balesetben szintén nyolcan sérültek meg ugyanebben az esztendőben.

Horvátország autópálya dugók alagút
Kapcsolódó cikkek