Nem szedik sátorfájukat a német turisták
A pénzügyi válságból és az olajár drasztikus emelkedéséből még keveset lehetett érzékelni a lakókocsi iparban 2008 első félévében –véli Klaus Förtsch a Caravaning Industrie Verband (CIVD) elnöke. A gyártók forgalma az első hat hónapban tovább emelkedett, és elérte a 3,16 milliárd eurót, ami 3,5 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Különösen az újonnan regisztrált lakóbuszok száma emelkedett, az előző évhez képest 9,8 százalékkal. Igen jelentős fejlődést mutat a lakóbuszos, lakókocsis kempingezők száma az utóbbi 10 évben. Míg 1997-ben 326.794 regisztrált lakóbusszal számoltak Németországban, addig ez a szám 2007-re 413.387-re emelkedett. A lakókocsik száma pedig 609.757-ről 611.308-ra emelkedett 10 év alatt. Ez utóbbinál a közúti forgalomból kivont, de kempingezésre még használt lakókocsiparkot mintegy 970.000-re becsüli a CIVD.
A német turisták körében kedvelt üdülési forma a kempingezés. 2007-ben a 48,47 millió német turista közül 3,8 millióan töltöttek 5 napnál többet sátorban, lakókocsiban, vagy lakóbuszban. Az igény nem változik a jövőben sem. A 14 év feletti német lakosság 17%-a (kb. 11 millió fő) jelezte, hogy kempinges nyaralást tervez a következő három évben – állapította meg a Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen e.V "Reiseanalyse 2008" vizsgálatában.


