BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szorul a nadrágszíj, de luxusra azért még mindig marad pénz

Bár a takarékosság egyre jellemzőbb, a luxustermékek iránt továbbra is igény van. A mentalitást jelzi, hogy egyesek fapadossal repülnek, hogy a legjobb hotelben szállhassanak meg.

A fogyasztási javak diszkont- és felső kategóriájának az elmúlt tíz évben tapasztalható együttes erősödése tovább fokozódik a jelenlegi válságban a középkategóriás termékek rovására – derül ki a Boston Consulting Group (BCG) által most elkészült, az Amerikai Egyesült Államokra és öt uniós tagállamra kiterjesztett felméréséből.

Patrick Ducasse, a BCG fogyasztási javak és kiskereskedelmi iparági csoportjának globális vezetője a jelenlegi tendenciákkal kapcsolatban elmondta: a fogyasztók számos termékkör esetében jelentősen csökkentik a kiadásaikat, ugyanis csak így képesek finanszírozni a néhány szegmensben fenntartott luxusfogyasztásukat.

Sokan fapadossal repülnek, de ragaszkodnak ahhoz, hogy a legjobb hotelben szálljanak meg – érzékeltette a ma leginkább jellemző fogyasztói magatartást a szakember.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.