Januártól eltűnnek az utcáról az alkohol- és cigarettareklámok Ukrajnában
Az új ukrán reklámtörvény értelmében tilos az alkoholos italok és dohányáruk fogyasztására ösztönző külső reklámok elhelyezése, ami azt jelenti, hogy sem utcai óriásplakátokon, sem a metróban nem népszerűsíthetők ezek a termékek. Az alkoholtermékek és dohányáruk a televízióban és a rádióban csak este 11 és reggel hat óra között reklámozhatók, de a tévében csak "némán", azaz a termék márkaneve nem hangozhat el, csak feliratként mutatható - írta kedden online kiadásában a kijevi Gyelo című gazdasági napilap.
A cikk szerint a korlátozó intézkedés hatályba lépésével a kültéri reklámozással foglalkozó cégek évi 20-25 millió dolláros veszteséggel számolhatnak, 2007-ben ugyanis ekkora bevételük származott az alkohol- és cigarettareklámokból az Ukrán Külső Reklámszövetség adatai szerint. A gazdasági válság közepette meglehetősen nehéz év elé néznek a kültéri reklámokat elhelyező ukrajnai vállalatok, jóllehet már két éve készülnek a megszorításokra, s 2005 óta felére, 14 százalékra csökkentették az alkohol- és dohányreklámok arányát - írta a lap.
Ugyanakkor az új évben nem tűnnek el köztéri sörreklámok, mivel Ukrajnában a sört nem sorolják sem az alkoholos, sem pedig a gyenge alkoholtartalmú italokhoz, jóllehet már a parlament előtt van az a törvénymódosító indítvány, amely - elfogadása esetén - a sört gyenge alkoholtartalmú itallá minősítené.